Jedna z nejobtížnějších DMových výzev je zabydlet celý svět tažení věrohodnými, pamětihodnými a unikátními postavami. Vymýšlet pro všechny ty cizí postavy přesvědčivou minulost, smysluplnou motivaci a dynamické osobnosti je velký a náročný úkol sám o sobě, ale jeho nejtěžší část je pak u herního stolu všechny ty různé postavy hrát. Konec konců, hráč musí k životu přivést jen jednu postavu, ale Dějmistr musí v průběhu tažení zosobnit tucty vesničanů, městských stráží, zlovolných pomahačů a krutých konspirátorů. Stávat se všemi těmito postavami z okamžiku na okamžik a to bez nejmenšího zaváhání je výzva hodná Oskarem ověnčeného herce. S trochou prozíravosti se však tento úkol může stát, pokud ne snadným, pak alespoň zvládnutelným. Jedním z excelentních způsobů zvládnutí umění ztvárnění postavy je použití „manýr“ – fyzických akcí a verbálních popisů, které dodávají postavě sluchové, tělesné a vizuální rysy.