York píše:
Jestli jsem správně pochopil FC, tak tam je možné použít klidně víc bodů osudu při jediném hodu - vyvoláním více různých aspektů.
Základní dynamiku Fate hry vidím takto:
:: Příjmám vynucení, čímž vznikají komplikace, které následně budu muset řešit a současně tím získám body osudu, abych ty komplikace mohl řešit účinně a stylově.
Jestli to chápu správně, tak vy začínáte v trochu jiném bodě:
:: O něco se snažím, nepovede se mi to, přijmu neúspěch, čímž vzniknou komplikace, které následně s pomocí získaného bodu osudu překonávám.
V principu v tom nevidím zásadní rozdíl. Teda vlastně jo - v klasickém Fate musím ta vynucení přijímat dobrovolně (teda skoro dobrovolně, odmítnutí stojí bod osudu). Komplikace v důsledku neúspěchu mi znějí nenásilněji.
Možná by sis měl Kostky přečíst :-D
Ale ve zkratce...
Nahlásíš, co chceš dělat, hodíš kostkami, DM hodí kostkami. Výsledkem je 0 - N neúspěchů (protože obtížnost je nastavena v rozsah 1 běžná, 2 vysoká, 3 extrémní, 4 nadlidská, tak se většinou vygeneruje 0 - 2 komplikací).
Pokud je 0, ok, povedlo se, pokud ale nějaký neúspěch zbyl, máš 4 možnosti.
1) Přijmeš prohru, získáš jeden bod osudu (to je hodně, v našich hrách se začíná s 1 bodem osudu pro postavu za sezení a jediná varianta, jak získat další, je přijmout prohru).
2) Zaplatíš jeden bod osudu za odvrácení 1 neúspěchu, přidáš příběhový detail, popíšeš. Můžeš opakovat kolikrát chceš, dokud máš body.
3) Zaplatíš jeden bod osudu, doplníš následnou akci a hodíš si všemi kostkami znovu. Opět můžeš opakovat, dokud máš body.
4) Za jeden neúspěch vytvoříš jednu komplikaci (budoucí příběhový problém). Opět můžeš opakovat, kolikrát chceš.
Pomocí těchto možností můžeš snížit počet neúspěchů na nula a tím uspěješ.
Bodů osudu je ale velice málo a jsou skutečně jen v případě, kdy hráč přijme prohru, takže 80% neúspěchů se řeší komplikacemi. Podle zkušenosti hráči přijmou prohru ve chvíli, kdy by je čekala více než 1 komplikace a nejedná se o stěžejní moment.
Komplikace je zde chápána jako consequence - negativní aspekt s jedním vyvoláním zdarma GM proti postavě. Nemá žádnou mechanickou odezvu, pouze komplikuje příběh. Důležité je, že komplikace nekompenzuje neúspěch, spíš ho posouvá do budoucnosti, aby ho mohl GM proti postavě vytáhnout v dramatický moment.