Noviny: Nakolik realisticky tedy havárii podle vás seriál vykreslil?
Drábová: Tak přesně, jak je na drama možné. Pokud se pustil do technických věcí, našla bych tam některé momenty špatně posazené z hlediska času. Něco se stalo dříve, něco později. Například vrtulník ve skutečnosti nespadl při zasypávání reaktoru, ale o půl roku později. Radiaci na Forsmarku ve Švédsku nezjistili před evakuací Pripjati, ale až po ní. Nemoc z ozáření nemohla vypuknout tak brzy, jak bylo naznačeno.
Ale to jsou všechno momenty, u kterých si říkám, že nejsou důležité. Seriál na to nebyl zaměřen, soustředil se na příběh. A ten byl z mého pohledu ztvárněn vynikajícím způsobem. Dlouho jsem z ničeho nebyla tak nadšená.
(zvýrazněno mnou)
Zdroj
Toto je podle mne gró nejen seriálu, ale i hraní RPG. Důležitý je hlavně příběh a zábava a někdy je z časových důvodů nutné odstoupit od realističnosti.
Můžete oponovat, že je přece vždycky lepší dělat to realisticky a zábavně, než jenom zábavně, ale důležitý je ten časový rámec. Zpracovat vše realisticky do nejmenších detailů často znamená exponenciální nárůst přípravy a současně i větší časové náklady během hraní. Jako třeba v tom seriálu: že se něco dělo rychleji znamenalo, že kratším časovém období mohli ukázat víc věcí, než kdyby se všechno dělo v delší časové ose. Nebo třeba to, že jedna seriálová osoba (vědkyně) představovala to, co ve skutečnosti dělalo několik osob (vědců). Takto to bylo pro diváka přehlednější.