Jarik píše:
3) Opozice - Mít vyjasněného protivníka. Možno řešit ve hře i odehráním scén opozice (film také zobrazuje jak se velitel záporáků snaží dosáhnout cíle). Opravdu vše nemusí být tajné do poslední chvíle.
Ebon Hand píše:
* Všem uvedeným organizacím dát místo v příběhu, začít je postupně herně propojovat, gradovat příběh, aby ve hře skutečně o něco šlo. Ukotvit i Omegu, ne že se agenti pohybují světem a nejsou žádné interakce s okolním aparátem, to je strašný WTF. Touhle dobou už měl být jasně známý globální plán opozice a ne pořád přešlapovat se třemi-čtyřmi bezpohlavními organizacemi.
K tomuto - kdo definuje a vyjasní opozici? Přiznám se, že se mi úplně nelíbí ukázat hráčům prstem a říct, že to jsou zlouni, a jejich zničením zachrání svět. Ani to, že bych více zlounů spojil do jedné organizace, aby se dalo bojovat proti všem najednou.
Ostatně mi šlo právě o tu nejistotu v určení, kdo je "hodný" a kdo "zlý", aby si to hráči mohli mezi sebou vyjasňovat během hry a hlavně k tomu zaujímat různé postoje. Aby byly možné momenty, kde někteří agenti musí překousnout osobní averze k nějaké skupině a spojit se s nepřítelem proti mnohem větší hrozbě, nebo naopak tvářit se před ostatními, že tedy budu spolupracovat, ale přitom společný plán sabotovat, protože dotyčný fandí druhé straně označené ostatními za zlouny.
Nemluvě o tom, že Omega si nepřátele v řadě případů vyrábí sama díky promyšleným i unáhleným činům svých agentů - třeba v nejednom případě začali agenti Omegy útočit jako první, či dokonce útočili na neozbrojené lidi jen proto, že se v dané situaci báli neznámého. A v podobné situaci jiná skupina dosáhla výsledků čistě jen proto, že neměla zbraně a místo střelby museli mluvit.
Nechat jednotlivé strany vykrystalizovat mám v plánu, ale určovat proti komu Omega hodlá bojovat, to právě nechci. Stejně jako jsem to nedělal v předchozí kampani, ať už šlo o hráče (třeba nebylo jasné, na čí straně stojí Ebon), nebo o NPC (tady šlo o překvapení, že ti "zlí" sice zabíjí jednotlivé lidi, kteří se proti nim postaví, ale celkově chtějí lidstvo ušetřit zničení.)
Výše jsou popsané čtyři důležitější skupiny, se kterými se Omega setkala. Byl bych rád, kdyby postoj Omegy k nim vyšel od hráčů, přičemž já poskytnu informace.