Ebon Hand píše:
Sám si vzpomínám, že po misi na Dálavě, jsem navrhoval udělat z Ozubeného kola zlosyny a taky si to nechtěl.
Ano, nechtěl, a zcela upřímně - nechci ani teď. Stejně jako jsem nechtěl udělat zlosyny z emzáků, i když se tak projevovali.
Na rovinu říkám, že Zlaté kolo, Probuzené, Ahnenerbe i další skupiny jsem udělal tak, že mají své vlastní
dobré důvody pro to, co dělají. Tím je myšleno, že jsem se zkusil vžít do myšlení nějakého nedefinovaného šefa takové skupiny a vymyslel mu agendu, kterou chce udělat svět lepší - tedy alespoň z jeho pohledu. Také počítám s tím, že jednotlivým agentům či sekcím Omegy se cíle těchto skupin nemusí líbit a budou se je snažit potřít.
Dál říkám, že bych chtěl, aby postoj Omegy (jako celku, nebo jen dané sekce) k těmto organizacím určovali primárně hráči agentů a případní hráči koordinátorů, nikoliv já. JE mi celkem jedno, jestli to pro někoho bude zbavování se odpovědnosti, jen prostě nechci hrát sám proti sobě, tedy za vedení Omegy stojící proti vedení nějakých podezřelých skupin. V roli koordinátorů můžu názor hráčských postav zkoušet nějak ovlivnit, ale chci, aby rozhodnutí bylo na hráčích - ne nezbytně všech, kdo nechce, ten může přijmout za svůj názor jiného agenta.
Ebon Hand píše:
Množství odehraných misí mi přijde naprosto irelevantní už vzhledem k základnímu kameni kampaně Omegy, která má být multikampaň, takže rozhodně nebude cílem, aby jeden agent odehrál všechno. Nebo snad ano?
Počty odehraných misí jsem chtěl jen ilustrovat svou myšlenku, která se ukázala jako špatná. Nově budu rád, když si každý agent vybere jeden hlavní cíl a případně jeden vedlejší, a do jeho skupiny se budu snažit dávat jen mise nějak relevantní k tomuto cíli. Občasní hráči nemusí mít vlastní cíle, můžou pomáhat častěji nasazovaným agentům s jejich cíli.
Ebon Hand píše:
Omegu je potřeba oficiálně ukotvit ve světe, přesně definovat její pozici a vztahy s ostatními oficiálními agenturami. Tohle stávající umístění ve vakuu je pro mě WTF. To je naprosto neudržitelné. Nech veřejně hráče rozhodnou, jaké mají vztahy ostatní tajné organizace k Omeze. Začni používat +- škálu, jak se k Omeze chovají organizace uvedené v záhlaví (hlavní herní organizace)(něco jako psal Gurney). A výtka, že je to jedno, že se pak stejně nic neděje je hlavně vůči tobě, že ostatní organizaci se nijak nevyhraňují, tak se tím prosím tě nezkoušej hájit, že není dobré používat stupnici, nebo hodiny. I když budou agenti nepřátelský, tak se stejně můžou na neutrálním místě sejít a promluvit si, děje se to i ve skutečnosti.
Tady opravdu chceš, aby hráči Omegy rozhodovali, jaký vztah mají k Omeze cizí organizace, potenciálně nepřátelské? Ptám se, abych se ujistil, protože v současné době sháním hráče, kteří by hráli za různé vedoucí členy těchto organizací a tato rozhodnutí udělali. Pokud je pro nějakou skupinu nenajdu, chtěl jsem jejich vztah určit na základě následků předchozích misí (přesněji ten vztah už jsem určil, i když ještě ne na číselné stupnici.)
Ebon Hand píše:
A ještě k tomuto důležité, celou dobu mi přijde jako hrozná blbost, že si Sommersfeld postaví Teslovi věže a pak mu je bez oficiálního svolení využívá Ozubené/Zlaté kolo a Probuzení. Energetika byl už od počátku 20.století strategická záležitost a je úplně nemyslitelné, že by někdo toleroval srocování nějakých individuí u věže, nebo dokonce ilegální využívání jinou organizací, to by bylo okamžitě prohlášeno za sabotáž a nastoupila by armáda. S tím musíš něco udělat.
Tohle téma se už přímo v misích objevilo, a armády / policie proti těmto organizacím zasahovaly (konkrétně proti Probuzeným). Další věc je, že se Sommersfeld vyprofiloval jako velká organizace, ve které můžou snadno působit agenti třetích stran a zástupce Sommersfeldu bude potřebovat pomoc Omegy s jejich odhalováním a likvidací, a to tajně. Tahle společnost má představovat velkého molocha, ve kterém pravá ruka občas neví, co dělá levá, a někteří lidé raději použijou pomoc z vnějšku (tedy Omegy) na řešení interních problémů. Nemusí být všechny skupiny stejné, tedy homogenní a plné lidí se stejným názorem. (Takoví jsou zcela jistě Probuzení a zčásti Zlaté kolo. Ahnenerbe jsou profilovaní jako nepřátelé, kteří jsou ale schopní jít si navzájem po krku i uvnitř vlastních struktur, zatímco Sommersfeld je v tomto méně násilný a potenciálně více přátelský.
Tedy taková je moje představa na základě dosavadního vývoje, na základě názoru hráčů to můžu upravit. Po Ahnenerbe mám už externího hráče na určování záměrů (i když nemusí zůstat jediný).
Ebon Hand píše:
Stávající systém hlášení je na ho... Jsem rád, že to řešíš, nikdo to nechce psát nějak zpětně a stávající formát byl strašně neosobní. Buď to musíš z lidi vypáčit hned, nebo máš smůlu.
Vím to a došel jsem ke stejnému závěru. Teoreticky postačuje jeden člověk ze sekce, který hlášení píše (za odměnu). Dva lidé dodají dva různé pohledy. Víc není nezbytně nutných. Hlášení nemusí být dlouhá, to často hráčům opakuju.
Závěrečné společné shrnutí požadavků je dobrý nápad. Možná by stačilo jedno hlášení, ke kterému by ostatní agenti psali komentáře a upřesnění ze svého pohledu.
Ebon Hand píše:
Rozhodně nespoléhej, že budeš mít nějak závratně odehraných session, jelikož nemáš stabilní skupinku a Hugo mi psal, že zatím v ČB trochu skřípe
Mám zajištěnou jednu skupinu hrající každý týden, tedy cca 1 mise za 2 - 3 týdny. Jsou to méně zkušení hráči, hra se jim líbí (v rámci možností), jen nějaké strategické cíle od nich asi těžko můžu chtít. Myslel jsem, že se zadáváním úkolů by mi mohli pomoct právě zkušenější agenti, tedy hráči, kteří se na misi dostanou jen občas. Teoreticky mám dost lidí na založení dalších dvou sekcí, prakticky narážím na časové omezení většiny z nich, ale jednou za měsíc bychom se snad sejít mohli na jednu misi. To budou vesměs zkušení hráči, cca půlka z nich v mém věku. Až s nimi začnu hrát, bude možné zadávat úkoly i jim. Myslím si, že by to mohlo vyřešit i problém s osobní angažovaností - jedna věc je úkol zadaný od NPC koordinátzora, a druhá věc úkol zadaný od skutečného agenta, který momentálně nemůže být nasazen.
Ebon Hand píše:
Měl by se uvolnit, přestat to tlačit do pozice za všechno je zodpovedný systém a víc si to hraní užívat, tím si vybuduješ důvěru nových hráčů, která je úplně to nejdůležitější.
Systém jsem osekat tak, aby byl skutečně jen podpůrný, při vedení mise na něj tak moc nespoléhám. Žádný konec mise jen na základě nasbíraných bodů a přitom uprostřed děje už nebude.
Jinak je zprovozněná
diskuse pro členy Omegy a stránky ve stavu z roku 2016, zbytek šel do háje kvůli ztrátě dat, ale nemělo by toho být moc.