Lethrendis píše:
Jako stát se může, ale to bych viděl spíš jako fail GuMa, který špatně nastavil obtížnost.
Víš, když mi zatím příklad náročnosti takové překážky napsal jeden jediný člověk, tak myslím, že bych ten fail snadno udělal i já. A to že bys mi ty nebo kdokoliv jiný následně řekl, že je to moje vina, protože jsem špatně nastavil čísla, by mě na tom štvalo asi nejvíc.
Napsal jsem snad 30 postů o tom, ať mi někdo napíše odhadovanou obtížnost, a jediný výsledek, který jsem dostal, by vedl v 68% případů ke smrti testovací postavy specializované na tento typ akce (šplhání po zdi u zloděje z pravidel).
Už mě nějak nebaví to omílat pořád dokola, takže jsem stále víc a víc přesvědčen, že mám pravdu a PJjové v DH žádné náročnosti nastavovat nebudou. Prostě nechají hráče hodit a pak popíšou výsledek tak, jak jim to bude pasovat do jejich představy o dalším vývoji děje.
A díky tomu budou celá pravidla pro rozvoj postav jen takovým šidítkem, na kterém stejně nebude záležet.
Lethrendis píše:
Doporučuju v takovém případě hledat pomoc zvenčí, třeba na netu atp.
Ty, Lethrendisi, to mě trollíš schválně? Doufám že ano, protože když teď hledám pomoc na netu, tak doporučit mi hledat pomoc na netu je takové ... depresivní. Asi to použiju ve své hře.
Corny píše:
Mě přijde úplně kuriózní představa GMa, který plánuje nějaký pěkný dungeon nebo výpravu a má někde na papírku napsáno seznam věcí ala "Lezení po římse", "Přeplavání příkopu", "Magická past" atd., aby to tam náhodou nedal, protože si spočítal všechny možný překážky tohohle typu, který část jeho družiny automaticky failne...
... naplnění místnosti plynem, vodou, proskakování ohněm, pronásledování, laviny ... myslím, že by byl mnohem kratší seznam toho, co do dobrodružství dát může :-)