Corny píše:
Jerson: Já mám možná ještě otázku, protože na to asi nedokážu úplně sám odpovědět: Jaký cíl tímhle pořadem sledujete? Chcete jím dávat nějaké konkrétní rady hráčům, zamýšlet se nad různými styly her a jejich plusy a mínusy, nebo si spíš tak povídat?
Sedmý díl nemá být ucelený návod, jak by se dobrodružství se scénářem měla tvořit, protože osobně nevím, jak to dělat, a Count je na tom dost možná podobně.
Neměl být ani o vydaných modulech založených na scénáři, ty jsme nehráli.
Celkový cíl je zejména promluvit k Vypravěčům, jako je Count - tedy lidem, kteří desítky let hrajou se stejnými hráči stejným způsobem stejný Dračák, nemají ponětí o tom, jak se herní scéna za ty roky vyvinula, a chtěli by to zjistit. Abych byl přesný - tohle byla na začátku Countova představa. Po cestě jsme k tomu přibrali prezentaci pohledů a postupů, které můžou být užitečné mírně pokročilým GMmům, kteří na netu hledají různé rady, a říct jim ten "jiný pohled", o kterém občas čtou či slýchají, ale nikde není přímo uvedený.
Sedmý díl reakce na různé návody, které se na československém Youtube v posledních dvou letech objevily, občas s poznámkou "toto není jediný způsob, jak tvořit dobrodružství, ale je nejjednodušší". A my jsme chtěli doplnit informace, které v těch návodech nezaznívají, tedy hlavně potíže, které aplikace takových návodů může méně zkušeným Vypravěčům přinést. Tedy není to pro úplné začátečníky, není pro pro zkušené Vypravěče, je to pro hráče, kteří si takové návody pustí nebo přečtou a když se jich při přípravě vlastní hry drží, tak jim nefungují.
LokiB píše:
i tady je mi líto, že ani Jerson, ani Count, nemají s reálnou hrou podle scénáře respektive RR moc velké zkušenosti.
Count nemá zkušenosti jako hráč postavy prakticky žádné. Já s hrou podle scénáře zkušenosti mám, a těch dobrých nebylo tak moc. Nicméně to nejsou jen ty nejhorší, které občas zmiňuju.
O tom, jak dělat dobrou hru podle scénáře nebo jaké jsou dobré moduly se scénářem můžeme mluvit v některém z dalších dílů.
LokiB píše:
Ale když jsem to dřívávějc častěji praktikoval, tak se mi nestávalo, že by to hráči zbořili. A to jsme ani nijak nedeklarovali "hrajeme podle scénáře".
To jsi na tom podobně jako někteří z tvůrců takových návodů - prostě jsi měl hráče, kterým taková hra vyhovovala, a tak ti to fungovalo. V podcastu jasně říkám, že to fungovat může. Jen také říkám, že se na to u nových hráčů nedá spoléhat, a proto je vhodné se jich zeptat, nebo jim alespoň říct, že hra nějaký scénář bude mít.
LokiB píše:
Takže mnoho hráčů nemá ani důvod se zamýšlet nad tím, jestli je to hra podle scénáře, u hry řeší jiné věci a tohle ne.
Mnoho hráčů to neodhalí, zejména pokud GM tuhle skutečnost skrývá (zejména když mu to některé návody radí), a tak hráči můžou mít jen silný dojem, že jejich jednání na průběh hry nemá vliv, ale neví, čím přesně to je. A když se to pokouší změnit, může to způsobit další potíže.
LokiB píše:
Když ostatní ale růžový slon nikdy ani nenapadne, nemají pak zákonitě pocit, že je všude a že je problémem.
Můžeš si projít debaty v různých RPG skupinách se podívat se, jak často se v nich objevují otázky jako "Hráči mi rozbíjejí hru" nebo "jak mám motivovat hráče, aby chtěli řešit to co jsem připravil?" nebo "Hráč nechce pronásledovat licha, kterého jsem připravil, ale chce si otevřít hospodu." Někoho tenhle růžový slon nenapadne, zatímco jinému pořád stojí na noze.