Dobrej díl Stvořitelny.
Moje zkušenost s Jersonovým vedením hry není nějak dlouhá nebo podrobná (3 hry, z toho jedna online).
Přijde mi, že jeho pohled na to, jak vedu hru, celkem odpovídá i tomu, jak to vnímám jako hráč :)
Ne všechny zásady, které by rád měl, se daří pokaždé držet (někdy je málo času v některé fázi, někdy nespolupracují či nejsou aktivní hráči atd), ale jinak to odpovídá.
Při poslední hře jsem měl trochu dojem, že jsme k návštěvě "čistírny" byli maličko tlačeni shodou vícero okolností. Ale to není něco, co by mi jako hráči vadilo. Celkově to působilo velmi uvěřitelně a zároveň "herně zajímavě". Možná se nám společně nepodařilo vybudovat takovou atmosféru, kterou by se daná situace zasloužila (prší, ne moc přátelský venkov a jeho šerif, cthulhu mythos "někde tam", záhady na obzoru ... celkem si to dokážu představit jako výbornou povídku, při samotné hře se mi zdálo, že jsme to nějak nedocenili, možná jsme to brali moc gamisticky)
To je jeden z problémů, které s Omegou mám - to, že se hraje na mise, mi přijde, že hráče hodně tlačí do toho "mít misi úspěšnou". Což je třeba pro atmosferickou hru kontraproduktivní - místo abych si užil atmosféru, už už pospíchám s příběhem dál, aby se mise splnila.
A s tím taky souvisí určitá frustrace, kterou jsem u spoluhráčů zažil vlastně ve všech třech misích, když na konci utíkáme a hráči mají často pocit, že "vlastně nic nezjistili" a "mise se neuzavřela".
Pak se to řešilo mnoha posty na discordu, kdy jsem přesvědčoval spoluhráče, že jsme vlastně nijak neúspěšní nebyli, že "výsledky jsou" a dá se na ně navazovat.
Tohle by nebyl takový problém, kdyby se hrálo každý týden, to se naváže snadno, a ten pocit nedotaženosti není tak velký. Při hře jednou za rok je to holt jiné.
Jerson nemluvil o své snaze mít ve hře nějaký náboj, plynoucí z odlišného postoje postav k supernaturálním fenoménům. To za mě při reálé hře moc nefungovalo, je to fajn spíš na pokec přes mail nebo chat, ale to reálné krátké hry typu mise se to nehodí. Ale to byl možná spíš jen discordový experiment, nic co by bylo přítomné vždy.