Citlivost mého mikrofonu jsme nastavovali a tohle je optimum, při vyšší citlivosti už ostré hlásky zněly nepříjemně.
Jinak s tím zesílením na YT mi to přijde zvláštní, normálně poslouchám na 30% hlasitosti, a Stvořitelnu jsem si na stejné konfiguraci musel nastavit na 60% bez dalšího zásahu do zvuku. Ale to je na sluchátkách.
sirien píše:
u těch měsíců je ve skutečnosti jedno, jestli je hlídáš nebo ne.
Jedno to je, když to nehlídají hráči. Jenže pak stačí jeden hráč jako já, který se vede deník postavy, a který tě upozorní, že úplněk byl před třemi dny, takže i když pocitově jste odehráli strašně moc děje, tak opravdu nemůžeš už zase spustit proměnu člena party do zvířecí podoby, když jsi předtím vyhlásil, že se tak bude dít při každém úplňku.
A další věc je sledování fází třeba pro účely nočního plížení. Jaké je světlo, když je bledý měsíc ve čtvrtině a zelený v polovině? Hráči mají často potíže představit si, jaká je tma v lese za bezměsíčné noci, nebo naopak jaké světlo je za bezmračné úplňkové noci, protože to reálně někteří nezažili. A házet tyhle věci jen tak od oka, jak se to zrovna Vypravěči hodí, je docela lame technika. I když by plánování přepadu na dvojnásobný nov bylo asi cool, tak si prostě myslím, že ve hře na to nikdy nedojde, protože je to tak zřídkavá událost, že to za sledování času nestojí.
Osobně mi dělá problémy sledovat byť jen dny v týdnu, a to můžu vycházet z historického kalendáře, a fungování společnosti v sobotu nebo neděli je dost odlišné od fungování ve všední dny.
Třeba Prachett se ve všech knížkách Zeměplochy zmiňuje o své silně specifické obloze asi na třech místech, a o Měsíci asi dvakrát.