Tak já zareagujina některé body, které jste tam zmínili.
Chodcův meč
Pokud do toho předmětu vrazil peníze a podobně, nechal bych ho vyměnit za podobný magický předmět ze seznamu, případně adekvátní předmět vymyslel. Což je v podstatě to, co navrhuje Jerson, ten meč s proměnlivým Zásahem je rozhodně cool magický předmět. Až mám chuť se zeptat, jestli ho nemůžeme případně použít v nějakých rozšiřujících materiálech.
Jazyky
Tak nesmí se zapomenout, že to jsou dobrodruzi, ti nejsou úplně elaton oproti průměrnému člověku.
Navíc, když se podíváte, co za jazyky mají ta zázemí, tak zjistíte, že je dostávají ty, které mají buďto vzdělání, dobré společenské postavení, nebo naopak jsou tuláky (a tedy cestovali, nebo takové lidi potkávali už před cestou za dobrodružstvím). To funguje jak s jazyky podle ras a rodů, tak s těmi podle geografických celků. Ostatně, ve středověkých Čechách uměl podle mě německy kdekdo, protože kolonizace.
Stupně jazyků
To ve skudečnosti zní jako pěkné volitelné pravidlo. Je to složitější, ale dva stupně by se snesly a občas by to mohlo hrát roli.
Schopnost zázemí
Bacha, ten text není fluff, ale je to regulérní schopnost, byť není vyjádřená mechanikou. Jak ji promítnout do hry je opravdu situační, základ je, že to budou hráči používat v situacích, kdy to není až tak vyhrocené, a prostě dostanou svoje automaticky, klidně i proti nějaké "ceně" ve fikci. Připadně ve vyhrocené situaci vůbec můžou něco zkoušet a není to autofail. Ale existují i situace, kdy to přinese tu výhodu k hodu, protože to Výhoda má dělat: Zohledňovat specifika situace, která se do konkrétních mechanik promítnout nedají. V podstatě ta mechanika říká, že když Úředník jedná s úřady, tak na něj má být PH hodnější a víc mu vycházet vstříc. Jestli se to promítne do úbytku autofailů, více autosuccesů, více Výhod, nižších DC nebo jen do roleplaye NPC už je docela i otázka stylu konkrétní skupiny.
Doplnění Moudrosti
Způsob určení Vlastností v DrD je totální... historická zajímavost a silně nedoporučuji ta čísla přebírat. Ale pokud na tom už trváte, tak bych v tom byl důsledný, a pokusli se dostat Moudrost do Dračáku. Ne nějak složitě, prostě kudůk a elf mají bonusy na moudrost jako inteligenci, ostatní rasy jako na charisma. Hraničář má moudrost jako inteligenci, Zloděj jako charisma, mniška by mohla mít jako kouzelník inteligenci. Spočítat a la Drd a hodit. Bingo, mám Moudrost.
Převést ta čísla pak kdo má nad 20 má 20, kdo pod 3 má 3. Ano, pravděpodobnosti nesedí, volby to často nejsou optimální, ale to je daň za přebírání konkrétních čísel z jiného systému.
Nízké charisma
Jerson má pravdu, nízké charisma není ošklivý, ale nevýrazný. Působivý tvor, byť třeba hrozivý a nevzhledný, má charisma vysoké.