Count píše:
Časem, jak se svět rozvíjí to ale přichází samo.
Nic nepřichází samo, pakliže to je způsobem "GM to připravuje" a ne "u stolu se nad tím všichni společně bavíme a co je zajímavé, zapracujeme" :)
Jistěže historie světa není (v naprosté většině případů) středobodem hry. Ale když už to máte jako téma a nemá to být jen povrchní povídání a jako část podtéma zrovna je "historie světa", tak já osobně bych třeba vzal jako příklad Středozem a na ní ukázal, jak lze propracovanou historii světa zcela integrálně propojit s aktuální hrou. a že při hraní ve Středozemi bude historie nějak vyskakovat v podstatě pořád, o tom snad sporu nebude.
A k tomu se dá lehce dodat, jaká úskalí tento přístup přináší (například že málokterý GM chce trávit 30 let přípravou světa než ho začně hrát, nebo že občas budete historii přepisovat, když vám jedna postava kdysi umřela a vy ji potřebujete do současného příběhu) a také, že že se skutečně lze v historii světa bezúčelně utopit.
Prostě mít ta témata trochu systematičtěji připravená, nebo aspoň systematičněji ad hoc rozebíraná. je to zatím stále takové nahodilé, náhodné, sem tam ťuknout, tady se zaseknout na nějaké vzpomínce na vlastní svět/hru, které ale není až tak moc relevantní, ale klouže to po povrchu. atd.
Beru, že s tím začínáte, tak třeba to postupně "prijde samo" :)