Jerson píše:
Pokud bych jejich cíl vytvořit hru, kterou bude hrát i někdo kromě jejich skupiny (jakože u většiny byl)
Fakt by mě hodně překvapilo, kdyby většina z autorů domácích úprav do toho vědomě šla s tím, že to chtěj vydat. Pokud jen tiše doufáš, že si to třeba zahraje i někdo jinej, a nic pro to neuděláš, tak to fakt neberu jako cíl, u kterýho by mělo smysl měřit úspěšnost.
Ad desetistěnka: Ono je to taky o tom, jaký mechaniky tou kostkou dokážeš vyjádřit. Procenta se na d6, d8 a d12 házej fakt blbě, takže dilema je v zásadě d10 vs d20, ale s tím, že když použiješ d20, tak musíš tu mechaniku předělat - nemůžeš do pravidel napsat "šance je 35%, hoďte si d20", musíš to namapovat na stupnici 1-20. Takže pokud nechtěli předělávat všechny mechaniky běžící na procentech (tj. asi hlavně zloděje), desetistěnka byla logická volba. A podle toho, co říkal Martin, nebylo cílem "opravit DnD", ale jen "trochu to upravit, aby se to dalo vydat".