Ebon Hand píše:
Ještě že se mnou nehraješ. Začínám být nějaký předvídatelný.
Vždyť to sám píšeš při každé příležitosti, co provádíš hráčům, tak se nediv, že si to pamatuju :-)
Sparkle píše:
Ale asi mám fakt štěstí na hráče co mají úctu k GMovi, a práci kterou si s kampaní dal.
Já si nevzpomínám na past, kterou bych pro hráče připravil, ale jednou jsem udělal otvírání dveří tak, že se muselo zatáhnout za lustr a do pěti vteřin projít dveřmi, jinak se opět zamknuly. Postavy hráčů se schovaly a slyšely majitele, jak přešel místnost a prošel dveřmi. Tu místnost jsem jim detailně popsal. Stejně strávili hodinu tím, že zkoušeli všechny možné i nemožné věci, které by mohli dveře otvírat, než jim došlo, že ten lustr vynechali.
Ještě když jsme hráli DrD jsem hráče nechal najít v jeskyni mrtvolu, která u sebe měla papírek s nápisem JV roh šir. chod. Opět hráči půl hodiny luštili, co je to za šifru, a hráč krolla si trhal hlavu, protože to věděl, ale jeho postava neuměla číst a s Int 3 by na to - podle něj - neměla přijít. Až po půl hodině je napadlo, co to znamená. Já to přitom vůbec nemyslel jako nějaký chyták, měla to být pomůcka.
Hádanky nemusí být tak náročné na vytvoření.
Druhá věc je ta, že hráči můžou odměnit GMmovu snahu tím, že jeho hádanku vyřeší - v tomto případě určí správnou knihu. Ale zase můžou předpokládat, že majitel možná chtěl udělat chyták, tak to zkusí otevřít po svém.
Já si nedělám starosti s tím, abych hráčům vytvořil hádanky, oni si je dokážou udělat sami jen z toho, co při hře zjistí. Takže jsem naopak rád, když přichází s nějakým neobvyklým řešením, než když se snaží zjistit, jak jsem to asi tak mohl myslet.