Aegnor píše:
Nápad, jak připravovat mapu.
Jop, tohle funguje. Teda, ten základní nápad, viděl jsem ho v praxi s fazolema a čočkou.
Jen je to asi trochu podobné dizkuzi u "nefixlovat kostky".
Tahle metoda připraví nějaký základ. Rozhodí se kostky/fazole/cokoliv, trochu se to rukou pohrne, když se to rozletí moc homogenně a pak se obkreslí pobřeží.
Pak jsou ale místa, která chceme mít v nějaké konkrétní podobě, třeba proto, že už máme odehrané přístavní město a víme, co má být okolo, nebo máme nějakou mapu existujícího kousku.
Co se týče nápadů na města, hory atd. podle toho, co na které kostce padlo, to už se mi nelibí vůbec. Mapa na dračák má být (podle mě) logická a proto ji vytvářim pseudoreálnou. Uprostřed hor jen tak žádné město nebude. Pokud ano, tak přerostlé hornické, nebo na spojnici důležitých obchodních cest (které musí mít důvod, proč ty hory neobchází). A takové město zase bude velmi specifické - hlavně v tom, že bude vyžadovat silné a pravidelné zásobováni potravinami. Bude tedy muset být bohaté - pokud se tam těží důležitá surovina, tak jeto logické. Pokud je to na obchodní stezce, tak tam budou asi velmi vysoké ceny a tedy bude obývané hlavně zástupci obchodních cechů a tedy… (a tak dál).
Prostě náhoda nevytvoří uvěřitelný konzistentní svět, ale může pomoci zezačátku, když nemám čeho se chytit. U toho (ne)fixlování je to zase o tom, že náhoda může způsobit nečekané drama, ale když už ho máme, tak někomu přijde dobré ubrat pak náhodu a to drama hrát spíše podle narativních pravidel dobrého vyprávění.