sirien píše:
No jo, jenže ty máš vůbec divný filmový preference. Hodně věcí nejde na plátno zachytit tak jak je reálně člověk vnímá a tak se filmaři snaží toho dojmu dosáhnout jinak, osobně mě to v principu nijak neuráží.
Mám celkem normální filmové preference, jen nemám rád cool efekty. A pokud někdo těká okem kamery po scéně, aby vtáhl diváka do děje a ukázal mu, jak se rozhoduje člověk ve stresu, nebo sestříhá souboj z půlsekundových záběrů, aby diváka vtáhl víc do boje, tak na mě to funguje přesně naopak.
LokiB píše:
Jerson: jenže v Bourneovi to bylo "něco nového", chtěli to vyzkoušet a ten zážitek z toho je opravdu o dost jiný.
Však právě, za sebe říkám "výrazně horší".
Píše:
Já jsem v tomhle příznivec staré školy a rychlé střihy mi extrémně vadí a na některé klipy/filmy kvůli tomu ani nekoukám. Přesto jsem si to (minimálně v prvním a druhém Bourneovi) užil, právě proto, že to bylo (pro mě) nezvyklé.
Jinak preferuju "poctivou filmařinu", kde lidé v akčním filmu na plátně "opravdu" vidí to, co lidé dělají na scéně (i když létají na drátech). Rychlý střih mi kazí prožitek, hodně i proto, že mnoho režisérů/střihačů to pořádně neumí nebo neznají míru
Jsem na to dost podobně s tím rozdílem, že jsem si toho Bourna nemohl užít, protože s myšlenkami Co se to tu kurva děje? a Vytáhněte toho chlapa z vibračky, ať se přestane třást je veškeré vtažení do scény nebo postavy v háji.
A tohle ustanovení nového stylu točení akčních scén mě poněkud děsí.