Zatím to máme tak, že čaroděj si může načíst tolik kouzel, kolik má úroveň (+1 za kladnou inteligenci). Maximální úroveň je 10 a potřebné zkušenosti scalují exponenciálně, takže většina postav, pokud se toho dožije, končí svůj příběh někde okolo 5-7. Navíc většina efektů není viditelná, takže se na ně nemusí soustředit vypravěč, ale pouze hráč čaroděje.
To není náročné ani na sledování, ani dost na zastínění ostatních povolání, ani na rozdrbání settingu (případně mrkněte na fluff, co k tomu máme v
domácích pravidlech)
Je ale pravda, že hromada kouzel není vybalancovaná. Částečně proto, že to hraje jen pár lidí a nikdo to pořádně netestuje (touché). Částečně proto, že to není potřeba, kouzla jsou plus/mínus unikátní a nemůže se je naučit každý. Najít
Zemětřesení je pro čaroděje stejně významné jako pro válečníka získat
Excalibur.
edit: Ty počty jsou inspirované Vancem (knihami), kde nosí čaroději taky max. třeba 5 kouzel naráz.