Píše:
- Chybí mi tam půlčík/hobit :(
Báli jsme se dávat víc malých ras, aby ty družiny nevypadali moc komicky (navic hobit plni skoro stejnou funkci jako gnom, jen ma jinej flavor)
Naštěstí vymyslet svoji rasu je otazka deseti minut.
Píše:
- Gnóm je docela dobrý, ale přiznám se, že Nextová verze skalního gnóma se mi líbí trochu víc, protože dokáže "drobnosti" přímo vytvářet.
Snazime se do rasovejch abilit davat jen fyziologicke veci, aby postava, co nemela vzorovou vychovu svoji rasy, davala smysl.
Píše:
- K síle/obratnosti: možná by bylo lepší, kdyby tyto dvě vlastnosti dávaly +1 (pouze) ke zranění a a bonusy k hodům na útok řešit spíš přes znaky povolání (což už tak řešíš).
To máš možná pravdu :-/
Snažíme se mít ty vlastnosti
a) co nejvyvazenejsi
b) vesmes nedulezite, spis jako flavor
Navic si davame pozor, at se nikde nepridava moc damage, aby se to nezvrhlo s focusovanim targetu. Chcem udrzet maly cisla (potvory s hpckama 1-30, jen bossové víc).
Varianta
sila +2 damage
obratnost +1 ac +1 ranged damage
by pridala uz moc damage
A varianta
sila +1 damage
obratnost +1 ac +1 ranged damage
uz je celkem imbalanced
A varianta
sila +1 damage
obratnost +1 ac
zase neobsahuje ranged
Navic pocitani v utoku je prirozenejsi, protoze se na to haze velkou kostkou. Zatimco damage je malejma kostkama, co odpovidaji zbranim, takze snazsi pro rychlost hry, kdyz se k nim nic nepricita.
Píše:
- Jako rules-light systém je otázka, jestli nezrušit hody na dovednosti s tím, že by se házelo jen na vlastnosti a dovednosti by dávaly jen nějaký bonus k hodům na konkrétní činnosti spjaté s trénovanou dovedností.
Však hody na skill tam vlastně nemáme. Máme prostě jen k6 roll na všechno mimo boj. S vlastnostma jsme experimentovali hodně, ale měli na k6 roll moc velkej vliv. Takhle se dostanou do hry jen, když do toho rollu opravdu patří. Při dohadování pravděpodobností před rolem může hráč zahlásit "moje postava je ale hbitá" "moje postava je mohutnej týpek" etc.
Píše:
Jinak jako základ pěkné. Taky by to potřebovalo hodně editorské práce (např. před popis povolání dát popis základních vlastností), ale to teď neřeším. Píšu spíš k designu...
Povolání je první schválně, protože výběr vlastností a povolání se mezi sebou ovlivňují. A povolání mi přijde mnohem důležitější, proto bys ho měl vybírat dřív.