Markus píše:
Myslím, že se pořád točíme okolo tématu „Když za něco platím, tak čekám, že to bude promyšlený.“
Čeče tentokrát ani tolik ne ... věřím ti, že ta knížka je špatná a její hodnota nízká. Mně nesedla ten styl "recenze" (a vím, že to není recenze v daném slova smyslu) a některé použití argumenty. V jiných dílech, i když kritických, jste to měli (pro mě) lépe podložené a hlavně lépe podané.
Markus píše:
Kniha, která mě inspiruje, ale jako nástroj mi nijak nepomůže a neusnadní práci, je k ničemu.
Protože máš jiné problémy s přípravou hry než nezanedbatelná část GMů. Pro mnohé bývá nejtěžší najít inspiraci, dostat nápady. Mám v partě kluka, který prostě nápad nemá (ani jako hráč), ale dokáže věci, které mu nadhodí jiní, dobře uchopit a zajímavě rozvést/použít/odehrát.
Sytý hladovému nevěří, že těch lidí, kterým pomůže ze všeho nejvíc inspirace, není málo.
U tebe Markusi je z mnoha dílů Dinosauria slyšet, co od herních materiálů chceš a potřebuješ. Máš své potřeby, málo času, chceš nástroje, které ti usnadní co nejvíce hru, když už ji vedeš, protože nemáš čas ani chuť se s tím babrat. Potřebuješ dřevo a sekeru, abys ten dům, který jasně vidíš, postavil.
Jen nějak nechceš přijmout, že to není to jediné a možná ani to nejdůležitější, co chtějí jiní. Že jiní klidně osekají klády holou rukou, nebo nemají problém stavět z hlíny ... ale chybí jim představa a plánky domu, který by chtěli stavět.
Pán Prstenů má do herního produktu hodně daleko ... stejně tak má ale daleko do těch produktů, o kterých mluvíte. V nich přeci jen ten herní materiál je, i když se ti třeba nelíbí.
A pro kontext, zkuste porovnání Strixhaven - třeba s
ETU - East Texas University k Savage Worlds. Ti mají Univerzitu a hraní na ní celkem zmáknuté. Ale je to současnost, ne fantasy. Je tam studium, jsou tam zkoušky, jsou tam mimostudijní aktivity, je tam monster hunting, dobrodružství, magie :)