Ahoj, od září mám začít dělat PJ a mám náčrt světa, ale ani náhodou není hotový. Tímto každého ochotného prosím, aby mi s tím pomohl. Ptejte se, říkejte, co vám nedává smysl...
Seznam hratelných ras
- všechny z PHB (kromě Tieflinga a Půlorka)
- Genasi, Goliath, Firbolg, Tortle
Základní informace
- Světové strany jsou stejné, jako na reálných mapách.
- Obyčejně vítr vane od východu, ale v červenci nebo srpnu se na měsíc směr větru otočí.
- Střelný prach se používá, muškety také, ale kvůli delšímu nabíjení jen na věci, které
nejdou prostřelit lukem. Další problém je, že jsou celkem drahé, protože je umí
vyrábět jen trpaslíci v Dwarvienu a nikomu to namjí v plánu prozradit.
- Pára a její využití jsou zatím pouze zkoumány v Droaduru.
- Magie je celkem běžná, každá větší vesnice má někoho, kdo je schopen provozovat
alespoň nějakou její formu.
Země Ansaldurské
Je složená ze 17 panství, uvnitř je to téměř spojenectví samostatných království, ale navenek se jeví jako jedna silná a bohatá země. Jednou za pár desítek let se zde strhne válka mezi dvěma (velmi výjimečně i více) panstvími, ale je utajena před zbytkem světa.
Rasy - směs veškerých ras, podle panství
Varden
Lze přirovnat k Vikingům. Obyčejně vítr vane od východu (z prava), ale jednou ročně se asi na měsíc směr větru otočí a "Vikingové" vyrazí podél pobřeží na východ. Když se vítr otočí nazpět, oni se také otočí a po cestě zpět plundrují.
Rasy - pouze Goliath
Akantha
Místo, kde začínají hrdinové. Je mírně vojensky zaměřená, protože musí odolávat "Vikingům" a nově i Orkům, kteří jsou teď sjednocováni pod tzv. albínským orkem.
Rasy - přijímají každého, protože potřebují armádu, původní rasa už je smíšená s ostatními
Dwarvien
Zde je poušť, protože pobřežní hory blokují velkou část srážek. Žije zde celý národ trpaslíků, nikdo z jiné rasy se sem nikdy nedostal. Nikomu není úplně jasné, jak v poušti přežívají, jako jediní umí vyrábět muškety, chodí obchodovat na trhy do Ansaldurských zemí, prodávají muškety, zbraně a nástroje.
Rasy - pouze Trpaslíci
Migalturf
Magicky zaměřený stát. Kouzelnické akademie, takže hodně kouzelníků. Zřídla divoké magie, pochází odsud velká část čarodějů a černokněžníků.
Rasy - Vysocí Elfové, Drakorození
Droadur
Opak předchozího, nejmodernější technologie, magii moc nemusí.
Rasy - hlavně Gnómové a Lidé
Velký prales
Celkem primitivní kmeny, praktikování šamanství, rituálů, málo prozkoumané. Výjimkou jsou Lesní Elfové, ti v jisté části pralesa mají civilizovanou komunitu.
Rasy - Lesní Elfové a jakékoli podivné rasy (Genasi, Goliath, Firbolg, Tortle)
Orkský prales
Výbojné orkské kmeny, také celkem primitivní, ale schopni organizace. Plot budoucí hry.
Rasy - Orkové, Půlorkové, Goblini - nehratelné
Haltarvet
Mezi pralesy, částečně na ostrovech, velmi dobré lodě.
Rasy - hlavně Halflingové, Lidi a Půlelfové