Ukončení
V teorii managementu se probírá skupina shromážděná za účelem určitého projektu a je-li u konce, skupina se rozdělí a dělá zase na jiných věcech. To se v roleplayingu často nestává, neboť ideálem mnohých je tažení s otevřeným koncem. V určitou chvíli zažije skupina poslední sezení, ale obvykle není plánované jako poslední. V případě tažení s uzavřeným koncem, kde hráči půjdou do jiných skupin, však můžeme vidět stádium Ukončení.
Ve stádiu Ukončení skupina již vnímá konec jejich společenství. Různí lidé pak reagují různě. Někteří reagují šťastně na svoje minulé úspěchy, s nostalgií vzpomínají na minulé události a litují konce. Někteří jsou nešťastní, že to končí a trvají na tom, že "pojedeme dál a přidáme k tomuhle tažení druhou část." Další se začnou stahovat, ztratí zájem a buď se na sezení neukážou, nebo dělají blbosti. "Kampaň stejně za chvíli končí, tak co, komu na tom sejde."
Vůdce skupiny by se měl postarat, aby provedl skupinu stádiem Ukončení a přivést členy, kteří ztratili zájem, zpět. To lze provést třeba tím, že vedete nějaké memento tažení, například deník, webovou stránku nebo malými dárečky, připomínajícími tažení nebo něčí postavu. Tyhle věci dají hráčům pocit, že byť tažení skončilo, tak nějak pokračuje bez nich. Vede-li GM ve světě sérii tažení, použít události z jednoho tažení jako historii dalšího může udržet zájem hráčů - konec konců "tvoří historii".
Nicméně, jak již bylo zmíněno, mnohé herní skupiny stádia Ukončení nikdy nedosáhnou, buď proto, že jde o tažení s volným koncem, nebo proto, že se rozpadnou ve stádiu Bouření.