[Teorie] Křupková filosofie

Obsah článku:

Co je to?

Následující krátký dotazník rád dávám novým hráčům. Má jen pár kategorií stylů hry. Snadno si můžete udělat vlastní, se zcela jiným druhem věcí. Smyslem není říct si: "takhle to bude", ale stimulovat přemýšlení. Pokud se jen zeptáte svých hráčů "co byste chtěli, aby se ve hře objevilo", budou na vás prázdně zírat a řeknou: "hm... no, zábava!" Pokud budete klást konkrétní otázky, dostanete konkrétnější odpovědi ohledně toho, co mají rádi a když to v kampani dáte dohromady, všichni budou šťastní (doufejme).
Když GM inzeruje budoucí tažení potenciálním hráčům, může ho také podobně ohodnotit, takže hráči vědí, co čekat.

Herní styl?

Hodnocení každého ze tří párů provádějte tak, že rozdělíte čtyři body do každého páru. Například hodnocení "Cinematičnost (1), Realističnost (3)," znamená více méně realistický.
  • Cinematický vs. Realistický "Cinematičnost" či filmovost, chcete-li, není jen o tom, zda postavy mohou zemřít, ale zda to, co dělají, je řízeno zákony fyziky a zdravého rozumu. Hong-Kongské akční filmy jsou cinematické, seriál Millenium's End je realistický.
  • Rozsekat vs. Ztvárnit Rozsekat nejde jen do dvojice s rozpárat (Hack & Slash), ale také je to o hloubce charakterizace. Takže herci v Přátelích a nebo Seinfeldovi jsou "Rozsekat", ačkoliv nikoho nerozpářou. Ztvárnění je možné u realistický postav s různorodými osobnostními rysy atd.
  • Gagy vs. Drama Pláč nebo slzy, blbnutí nebo vážné věci. Paranoia je gagová, Pendragon je dramatický.

Co se bude dít?

Hodnoťte jednotlivá témata tažení 1 až 4, podle toho, co byste rádi. "1" znamená sotva kdy se objeví, "4" objevuje se každé sezení.
  • Akce a Boje. Nemusí být na smrt... Jackie Chan zmlátí spoustu lidí, ale sotva kdy někdo zemře.
  • Budování. Tohle je jako stavba města ve strategických počítačových hrách, nebo jako když tvoříte dlouhou televizní sérii. Postavy budují něco, co dlouho vydrží.
  • Postava Zaměření na osobnost a vztahy.
  • Moc postavy Zaměření na zlepšování schopností postav.
  • Ničení. Opak budování, zjevně - postavy něco zničí.
  • Zkoumání Objevování nových věcí, údiv a úžas. Tohle je široké téma a může zahrnovat cokoliv od hry Call of Cthulhu až po středověkou fantasy hru, kde postavy mapují vzdálené provincie říše.

Jak se to bude dít?

Poznačte, kterou z následujících schopností postavy nejraději používáte. Ideálně by měly být zvýrazněny čtyři z dvanácti. To dává GMovi šanci uhodnout, jaké druhy věcí chcete dělat.
Atletika, Boj, Komunikace, Odhalení, Řízení, Vynalézání, Dotěrnost, Magie, Medicína, Přesvědčování, Vzdělání, Trampování.

Oblíbené

Zde napište svůj oblíbený
  • Film
  • TV seriál
  • Knihu beletrie
  • Knihu literatury faktu
To umožní GMovi poznat, jaké druhy prostředí máte rádi.

Pozor

Všichni hráči mají tendenci zaškrtnout jako důležitou "postavu", i když jsou to ťuňťové (kteří by správně měli zaškrtnout "moc postavy"). Když nejsou na herním sezení, tiše přemýšlí o hrách na životní příběhy a říkají si, jak by to bylo krásné, kdyby dělali něco hlubokého a smysluplného. Jakmile sedí u herního stolu a začne ta hlasitá herní věc, na stole se objeví kostky a je vymalováno. Takže dotazník je jen počátkem všech věcí. Berte jej jako horoskop herních stylů, může vám dát hrubou představu o osobě. Konečně, zodpovídat na tento dotazník je ošidné. Opatrně s tím, co si přejete - mohlo by se vám to vyplnit.
< Dotazník hráčských preferencí >
Stagnace
Napsal Alnag 12.06.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 38 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19456005096436 secREMOTE_IP: 3.137.180.122