[Star Wars] Sithové

Obsah článku:

Antihrdinové

V posledních několika článcích jsme zkoumali, jak od základu vytvořit postavu Sitha v mechanikách Star Wars Saga Edition. Ale co když jste Gamemaster a chcete zahrnout do vaší družiny Sithské postavy?
Vaše první úvahy by se měly týkat toho, kolik Sithů v družině bude. Některé družiny mohou sestávat jen ze Sithů a jiné mohou obsahovat jen jednoho nebo pár Sithů, zatímco ostatní postavy je doplňují. Obě varianty mají svoje výhody a nevýhody.

Celosithské skupiny

Výhoda vytvoření celosithské skupiny je, že jsou všichni ze stejného těsta. Jsou příznivci temné strany Síly a sdílejí stejnou filosofii i záměry. Nicméně nebezpečí celosithských skupin je zjevné - řevnivost. Nejsilnější Sith vládne a ti pod ním se jej bezpochyby pokusí testovat. Někteří Sithové jsou spokojeni tam, kde jsou, zatímco jiní neustále touží stoupat výš.
Můžete se dohodnout na tom, že v jeden v rámci skupiny velí, takže ve skupině nevznikají rozmíšky, byť takový přístup je v případě povahy Sithů jen sotva realistický. Další možností je, že postavy jsou si rovné, ale má je pod palcem daleko mocnější Sith. Ale co se stane, pokud je alfa samec poražen? Snažte se promyslet takové věci dopředu, pokud nechcete skupinu obojakých postav, které si jdou vzájemně po krku. Ať už máte takovou dynamiku rádi nebo ne, měli byste hráče k takovému chování ponoukat, pokud k němu neinklinují sami. Není to volitelného, je to Sithská přirozenost.
Možná nejsnazší způsob jak se s problémem vypořádat je jednoduše hledat porozumění mezi hráči a zabudovat takovou řevnivost do zápletky příběhu. Pokud si vaši hráči záměrně vytvoří rivaly a souhlasí, že to nenechají přerůst tak, aby to zkřížilo cestu hraní samotnému, mohou představovat adekvátní Sithské postavy aniž by ve hře docházelo k obstrukcím nebo vytváření zlé krve. Stručně řečeno, proberte to a zapracujte to do příběhu, místo abyste to nechali volně bujet.

Skupiny jen s jedním Sithem

Na druhou stranu výhoda tvoření skupin s jen jedním nebo pár Sithskými postavami je, že ostatním postavám obvykle nezáleží na tom, zda je vede ten nejsilnější. Tento druh skupin má harmoničtější dynamiku, ale pamatujte, že Sithové jsou sobečtí a slouží především vlastním zájmům. Kvůli jejich víře v sílu a nadřazenost, mohou Sithové začít jednat s ostatními postavami jako s lokaji a služebníky. To se samozřejmě může ukázat jako nesmírně zábavné jak pro Gamemastera tak dokonce i pro hráče, pokud by se postavy i normálně rozhodli družit se Sithem. Jak budou jednat, když rozluští skutečnou totožnost svého nového přítele? Jak budou reagovat, když zjistí, že se spolčili s ďáblem, aby dokončili misi?
Pro tyto problémy je opět nejlepším řešením věci předjednat dopředu. V závislosti na typu hry může některým postavám nevadit posluhovat Sithům - zvláště, jsou-li za takovou službu bohatě odměněny. Sithové mohou slibovat mnoho věcí, které se mohou mnoha morálně pochybným individuím líbit. Pokud si zbytek postav není vědom, že uzavřel dohodu se Sithem, určete, jak mohou reagovat, dřív než na to dojde. Jinak je téměř jisté, že to naruší vaši skupinu a její dlouhodobé cíle. Vytvořte tento druh zápletky tak, aby vzniklo drama, ne chaos.
Typ skupiny, kterou vytváříte, hodně závisí na éře, v níž chcete hrát. V érách, kdy je SIthů hodně (jako jsou Rytíři staré republiky nebo Dědictví), jsou čistě sithské skupiny na denním pořádku a jsou schopné operovat otevřeně. V obdobích ovládaných Pravidlem dvou (jako je Vzestup Impéria, Rebelie nebo Nový řád Jediů) dává smysl mít jednoho Sitha ve skupině, která pracuje podle jeho plánů. V období Vzestupu Impéria nebo Rebelie může skupina sestávat například z jednoho Sitha a několika Temných Jediů nebo adeptů temné strany Síly.

Původ Skupiny

Další zmatek k rozřešení je, jak se skupina vůbec dala dohromady. Proč spolupracují? Možná mají společné cíle nebo společné nepřátele. Jak se setkali? Možná mají přátelící se mistry, možná na sebe narazili uprostřed mise.

Zápletky dobrodružství

Jakmile jste dali dohromady skupinu, je čas hrát. Ve hrách točících se okolo Sithů je ještě důležitější než jindy, dát postavám výzvy a cíle. Může být lákavé dát Sithům prostor, aby páchali temný teror kamkoliv šlápnou, ale bez vážných výzev a plánů se nakonec obrátí v nudě proti sobě.
V obdobích, kdy platí Pravidlo dvou, budete muset vytvořit dobrodružství, v nichž Sith hraje bezpečně a má dlouhodobé cíle. Musíte tu při vytváření dobrodružství víc dbát Star Wars kánonu. V érách, kdy Sithové převažují, je snazší vytvářet dobrodružství, kde postavy putují od konfrontace ke konfrontaci beze strachu z odhalení.
Abyste neřekli, tady je pár zápletek, jako vodítka. Jsou rozděleny podle období, ale některé lze snadno přepracovat pro jiná...

Rytíři Staré republiky

V éře ovládané Sithy se může jeden druh dobrodružství točit okolo výprav za Sithským odkazem. To zahrnuje hledání skrytých míst Sithské moci dlouho zbytkem galaxie opuštěných, pronásledování legend k odhalení starých tajemství a experimentování se zapomenutými a možná i zapovězenými schopnostmi a alchymií.
Specifickým příkladem může být, když vaše Sithské postavy narazí na prastarý holocron poté, co obsadí Jedijskou pevnost nebo plavidlo. Jediové holocron neotevřeli, protože učinit tak vyžaduje otevření se temné straně; namísto toho doufali, že jej pohřbí hluboko ve svých archivech. Nicméně, vaše skupina otevře holocron a odhalí tajemství uvnitř, která hovoří o nevýznamném měsíci Oricon, nyní ztraceném ve vnějším prstenci. Prastarý Sith jménem Darth Vitus použil měsíc jako místo k experimentům a rozšíření jeho již tak významné znalosti Sithské alchymie. Holocron obsahuje náznaky toho, jak Oricon najít a jeho hledání je dobrodružství samo o sobě. Jakmile je měsíc nalezen, postavy čelí potomkům Darth Vitových experimentů - strašlivým monstrům, z nichž mnohé jsou silné v temné straně. Postavy mohou nakonec najít Darth Vitusovy ostatky a u nich odhalit prastará tajemství, která jim pomohou ve válce s Jedii.

Vzestup Impéria

V období dodržování Pravidla Dvou bude obtížné vytvořit dobrodružství, která nenaruší kánon. Jak víme ze Star Wars filmů, vládne v tomto období Sithům Darth Sidious, který má jen tři známé učedníky - nejprve Darth Maula, pak Darth Tyranuse a pak Darth Vadera. Nicméně také víme, že Darth Vader měl tajného učedníka a je možné, že Sithské skupiny v jiných částech galaxie měly důvody, proč tajit svou existenci, i před dalšími Sithy.
Specifickým příkladem může být skupina sestávající ze Sithského učedníka trénovaného Darth Vaderem, určená k pronásledování zbývajících Jediů (efektivní zužitkování základů videohry Force Unleashed). Tento druh dobrodružství se odehrává po rozkazu 66 a po zrození Impéria. Pod Sithským učedníkem může být skupina Temných Jediů, konečně operujících za Imperátorovy vlády otevřeně nebo skupina klonovaných vojáků, trénovaných k boji s tak vzácnou kořistí. Tento hon začíná stopou Sarn Valse, Quarrenského rytíře Jedia, jehož přítomnost naznačuje tajemné narušení Síly v Korporátním sektoru.

Období rebelie

Opět toto období trpí omezeními kánonu a Pravidla dvou. Nicméně může fungovat situace podobné té, načrtnuté výše. Jediové jsou takřka do jednoho pryč, takže tajný Sithský učedník může vést speciální útočné týmy proti Rebelské alianci. Tyto týmy budou nejspíše sestávat z Temných Jediů nebo elitních Stormtrooperů. Stále máte možnost vytvořit skupiny na okrajích impéria, které nemají s Darth Sidiousovými plány nic společného.
Specifickým příkladem může být jeden z oblíbených Darth Vaderových týmů, vedený jeho tajným učedníkem. Jelikož Jediové už nejsou hrozbou, Vader dává této skupině nejcitlivější a nejohavnější mise v Impériu. Zajetím a výslechem Bothanského špeha zjistil, že Rebelům pomáhá vzdálená planeta Rentean ve vnějším prstenci. Lidští obyvatelé této planety tajně staví pro alianci vesmírné bitevníky. Vaše skupina byla vyslána, aby infiltrovala tajnou základnu stavící lodě, zničila ji a naučila místní, co to znamená pomáhat nepřátelům Impéria - dát jim takovou lekci, na níž jen tak nezapomenou.

Nový řád Jediů

Abyste vymysleli fungující Sithská dobrodružství pro toto období, budete muset být velmi chytří, neboť vás silně limituje kánon. Kteříkoliv Sithové by v tomto období museli být dobře ukrytí nebo být temnými Jedii, kteří narazili na nějaké holocrony nebo tak něco. Jejich aktivity musí zůstat tajné; kánon ukazuje, že Temná lady Lumiya je tím nejbližším Sithům na co v tomto období Nová republika narazí. Nicméně Lumiya sama se setká se Sithy na Korribanu v období Dědictví, takže ti musí být dozajista aktivní již během Yuuzhan Vongské války.
Konkrétní příklad může obsahovat skupinu s několika Sithy, kteří se nikdy neupsali Pravidlu dvou, ale nebyli s to operovat otevřeně, kvůli enormní moci a dalekým spárům Darth Sidiouse. Nyní, když je pryč, tito Sithové získávají moc ve vnějším Prstenci, rekrutují nové učedníky z těch, kteří jsou citliví k Síle. Kradmost a lstivost jsou stále důležité, ale pod jejich rouškou budují armádu, která by mohla proniknout do galaxie a vyrvat část Nové republiky pro nové Sithské impérium.

Období dědictví

Sithové se znovu masově vynořují pod vládou Darth Krayta. Skupiny mohou zahrnovat jakékoliv role v novém Impériu a operovat otevřeně a s autoritou. Je tu odpor, který je potřeba rozdrtit a stará tajemství, které je nutno odkrýt.
Specifickým příkladem budiž skupina, opakující historii a lovící Jedie během Sithsko-Imperiální války. Tentokrát však namísto skupiny sestávající z jednoho Sitha a několika temných Jediů (nebo vojáků) může být skupina složená jen ze Sithů. Jedijská konkláve útočí proti silám Imperátora Fela a Darth Krayta z tajné základny, kterou mají postavy za úkol najít. Jakmile zjistí její pozici, mají tu Jedie, které je potřeba vyhladit. Samozřejmě, že věci jsou málokdy tím, čím se zdají být - a Jediové chystají past.
< Antihrdinové >
Zuby v temnotě
Napsal Alnag 21.12.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 43 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1507580280304 secREMOTE_IP: 3.146.176.61