Hm. Řekl bych, že aby člověk mohl hrát dobře, potřebuje zkušenosti z obou stran barikády, a.k.a. DM screenu. Bez zkušenosti s vedením hry je hráč, ať už chce nebo ne, vždycky tak trochu hajzlik. Mám třeba ve svý družině skvělý, zkušený hráče, ale nikdo z nich hru nikdy nevedl a mají milion drobných a zdánlivě neškodných zlozvyků, kterejma mě vytáčej.
Abych tu nezanechal wall of text (kterej jsem naštěstí zrovna smazal), tady je pár věcí, co si jako hráč myslím, že by mohlo DM udělat radost:
- strčit si PVP za klobouk. O tom už jsem mluvil.
- udržovat tempo a nezabředávat během hry příliš do vnitřních záležitostí družiny, co přímo nesouvisejí s dějem.
- nestavět spoluhráče/DM do nepříjemných situací.
- všechny problémy mimo děj řešit co nejdřív, ale vně hry.
Vážně. Měl jsem tolik her, kde nic z toho ani nebylo míněno ve zlém, ale hráči se prostě příliš zabředli do vnitřně-družinových záležitostí. Hňahňali se v nějaké nepodstatné blbině na kterou jsem jim nějak odpověděl, abych je měl z krku, a pak ji tahali jako svatej grál při každý příležitosti. Popisovali nějaké mučící praktiky, ze kterých jsem jen upadl do deprese a nebyl schopnej si hru s těma bestiema dál normálně užívat.
No a nakonec je důležité průběžně dávat vědět, že to bylo ÚŽASNÉ. DMové získávají životní energii jako jiní smrtelníci, ale ta co je žene dopředu je skutečnost, že si hráči hru užívají, a že to dávají najevo. Pak když jsou opilí slávou jim navíc můžete podstrčit různé "zlepšováky."
Takže díky ShadoWWWovi za super hry, jen příště by těch obléhajících zombíků stačilo 5, co? ;)
(Omluva za dlouhý post, prokrastinuju Q_Q)