Zrovna včera jsem se zase jednou přesvědčil, jak na houby to je, když hráči přijdou "ke stolu" a čekají, až je DM začne bavit. Celkem brzy mě tedy čeká velká diskuse na téma "how to NOT be a dick" a rád bych ji zmínil i tady - přijde mi, že to momentálně Asarovi vůbec neusnadňujeme tím, že nemáme ve hře žádné cíle ani očekávání, o nějakých vazbách či hierarchii v družině nemluvě.
Je mojí dosavadní zkušeností, že většina hráčů je v rámci RP schopná zajít do míst, kde nemá slušný týmový hráč co dělat (mě nevyjímaje). Sami jste to zmínili, když jsem vás zatáhnul do zcela očividně sebevražedné situace. Přijde mi, že v naší družině je obrovská nerovnováha mezi přirozenou soudružností družiny (0) a hráčů. "Přijde hrabivý zloděj, chudý kung-fu mnich a zdivočelý komorník do hospody..." to není ani vtipné, ani produktivní. Postavy jsou často nuceny jednat proti vlastním zájmům jenom proto, že my čtyři sedíme v jednom Skype hovoru. A to je, aspoň z mojí zkušenosti, je cesta do pekel.
Kam tím mířím - řekněme si, co čekáme od hry, od DM a od spoluhráčů, a dolaďme postavy na základě toho. Myslím, že je to to nejmenší co bysme mohli udělat, aby hra byla lepší. Klidně začnu, ale teď musím jet na svůj 9-player blázinec ._.