Mě ten majetek přijde jako poněkud umělý problém. Pokud se hraje sword&sorcery, problém se řeší sám - neexistuje množství peněz, které by s&s hrdinové nedokázali za měsíc nebo dva prochlastat, prohrát a prokurvit, existují jen exotičtější způsoby, jakými toho dosáhnou. Pro což mimochodem nějaký blogger vymyslel úžasné pravidlo - expí se za prokalené peníze (defaultně pro D&D to bylo 1XP za 1 zlatý, u jiných her samozřejmě záleží na tom, co se dá všechno koupit za 1XP a kolik zlata se v těch dungeonech všeho druhu válí)... což mimochodem znamená, že kolik prokalit a za kolik nakoupit výbavu začíná být důležité rozhodnutí.
Pokud se hraje spíš pseudostředověk, tak se dají peníze uložit k nějaké obdobě skutečných rytířských řádů, které podobné finanční služby poskytovaly (v DrD to dost možná fungovat nebude, ale v D&D si klerici a paladini dokážou chránit pevnost docela dobře). A ano, sirienem zmíněné drahokamy (nebo D&Dčkové platinové mince) jsou docela dobrým způsobem jak uložit více peněz, aniž by zabraly více místa.
Nicméně dlouhodobější řešení je asi skutečně pořídit si panství nebo začít provozovat nějaký jiný byznys. Po pravidlové stránce se to dá řešit hodně podrobně (
An Echo, Resounding nebo
ACKS), tak trochu (D&D 5e zázemí a downtime, nWoD merity jako bohatství a kontakty) nebo to může být prostě jen poznámka na deníku postavy (btw mám hrad a znám se šlechtici, kteří mají nějaké majetky v okolí).
K tomu že hráči berou špatně, pokud jim GM útočí na majetky - to je holt stejné jak se zázemím nebo rodinou. Ohrozit to jednou je zajímavá zápletka, víckrát už je to opruz.
Jerson píše:
Zvláště jeden rytíř chtěl neustále zakládat vesnice a odírat poddané, aniž by bral ohled na to, že dostali hrad v nebezpečné pohraniční oblasti a na prokletém místě, kde nikdo nechtěl žít.
Musím říct že týpek měl docela správnou představu o tom, jak se takové hrady skutečně financovaly a "nebezpečná pohraniční oblast, kde nikdo nechce žít" zase docela dost připomíná středověké pohraničí Českých zemí.
Aegnor píše:
Doporučuji používat, EDIT není nic, čeho by se měl člověk bát.
Já myslím že nějaké ty double posty není potřeba zbytečně dramatizovat.