LokiB píše:
Jerson: hele, a kdyby v reálu existovala nějaká taková cikánka, ty bys o ní původně nevěděl, ale hráč by ti její existenci doložil ... tak bys názor změnil a s postavou problém neměl?
Jo. ono se mi to ve hře děje celkem běžně - jedna holka před hrou strávila hodinu s googlem, a přišla s postavou holky, která trénuje šerm šavlí (a její táta byl primář Bohnic). S tím nemám problém vůbec. A pokud mi někdo argumetuje tím, že v realitě něco existovalo nebo bylo možné, tak snad vždycky dám na něj.
Podobně v začátcích mé druhoválečné kampaně měla jedna holka větší znalosti o reáliích Německa než já, tak mě opravovala, když jsem k případu vraždy nechal přijet Gestapo - protože podle ní by přijela KriPo. A samozřejmě měla pravdu, takže jsem dal na ní a přijelo KriPo místo Gestapa. Navíc nemám problém s tím upravit i nějaké reálie, aby hráčům vyhovovaly - takže jsem třeba měl ženský oddíl SS, který by v realitě nebyl možný. Nicméně jsem ho udělal proto, že zrovna tahle holka chtěla hrát esesačku, která se do takového oddílu snaží dostat, a celou hru se vinulo téma, jestli jsou elitní vojáci SS opravdu tak špatní (hrálo se v roce 1938, takže pravda o koncentračních táborech a dalších věcech ještě nebyla veřejně známá a spousta věcí se ještě nestala), takže mi takové úpravy světa stály za to.
Jinak s ženskou u FBI bych neměl problém, a celkově jsem na začátku deklaroval, že i když mám svět dost šovinistický a rasistický (skoro tak jak reálně byl), tak ženy technicky můžou dělat ledacos.
U dané hráčky to prostě byla kombinace všech těch prvků a navíc důvod "a
právě proto si ji FBI vybrala".
LokiB píše:
Tak ono když je uvěřitelné, že postava tvrdí, že vidí do minulosti ... a opravdu vidí?
Ve 20. a 30. letech bylo hodně lidí, kteří zrovna takové schopnosti předváděli a ještě víc lidí jim věřilo. Na tom není neuvěřitelného nic. To jestli takové schopnosti opravdu fungují jsem nikdy nepotvrdil, a pokud je hráč chce, tak mám podmínku, že musí existovat i "nemagické" vysvětlení - jakékoliv. A když výsledná schopnost na hráče působí neuvěřitelně, tak ji prostě po domluvě s hráčem zruším. Jednou jsem to už musel udělat u postavy, která ve stylu filmu Next uměla předvídat události na pár sekund dopředu a změnit je, ostatním hráčům to silně nabourávalo pocit uvěřitelnosti. Takže i když mě se ta schopnost celkem líbila, stejně šla pryč.
LokiB píše:
Dělá vám problém si k tomu domyslet "ta ženská krátkodobě zaujala jednoho z výše postavených agentů, který ji k FBI přes tichý nesouhlas a odpor dalších prosadil, načež umřel / zmizel / opustil ji ...."
Navrhnul jsem něco podobného, ale tahle slečna zrovna vůbec neměla zájem o muže a ani nechtěla mít.
Btw. dokázal bys vymyslet i zdůvodnění, podle kterého by v jednotce SS (před válkou) sloužil černoch? Jako regulérní černoch, žádná hráčka přírody. Protože
to mi přijde naprosto neuvěřitelné a myslím, že by to nabourávalo uvěřitelnost každému hráči, který o té době něco ví.
LokiB píše:
Jerson tam schválně dal boldem "postavy hráčů byly zajímavé jak pro jejich hráče, tak pro ostatní." ... čím daná postava této definici nevyhovuje?
Ostatní hráči - i když ne všichni - měli potíže uvěřit, že by FBI přijala irskou cigánku. Být to v humorné hře, tak by to třeba bylo pro všechny zábavné, ale takhle neuvěřitelnost přebíjela zábavnost.
LokiB píše:
jen se nesnažte tak usilovně, aby i ostatní prohlédli a pochopili, že je vaše konání logické a správné :)
Nemyslím, že by v tom byl problém - spíše mám dojem, že když tu já nebo kdokoliv jiný řekne, že preferuje nějaký způsob hry, tak se od někoho přímo nebo v náznaku dozví, že je to špatný způsob.
Vím moc dobře, že 90% lidí ve svých hrách takové věci neřeší, a že si třeba užije zkoumání
Mystikovo mlýnu. Ve výsledku jsou na tom lépe než já, který si podobně napsané dobrodružství a náhodně namixované postavy neužije, stejně jako si neužiju 90% filmů, ve kterých mě zjevné pitomosti kopou do očí a zabíjí mi mozkové buňky. A samozřejmě bych byl raději, kdyby těch zajímavých a přitom logických věcí bylo víc, protože s trochou snahy se obojí dá spojit. Dá se i vymyslet, jak by mohla mít čarodějka v roce 1890 mobil - jen to prostě nemůže být moderní iphone, ale nějaký Teslův vynález. Osobně nakonec dokážu zdůvodnit ledacos - ale jak už jsem psal u vysokého věku - když něco takového vymýšlím, tak chci, aby to pak hráč uměl zakomponovat do hry.