LokiB píše:
Vy v tomhle ohledu nahrazujete volnost přístupu domnělou znalostí předmětné oblasti. Ale ta je stejně iluzorní, ne?
On by to asi byl menší problém, kdyby zrovna tahle postava nebyla složená z nesourodých prvků, které neměly žádný další účel (jako že fakt neměly).
A ta "domnělá znalost" má být co? Nežil jsem ani ve 40. letech a určitě jsem nezkoumal každého příslušníka jednotek SS, ale jsem si celkem jistý, že i když u nich byly Turci a další podobné existence, tak v roce 1939 už nich zcela jistě nebyl žádný černoch. To bereš taky jako "domnělou znalost"? (Ptám s čistě informativně, abych pochopil tvůj způsob myšlení.) Pokud ano, tak jo, většinu informací o světě odvozuju od domnělé znalosti. A některé kombinace mi do mých informací prostě nesedí, protože nevím, jak je ve hře řešit. Když najdu příklad z reality, je to o dost snazší, protože se hned mám čeho chytit.
Sparkle píše:
No já nemám problém takovou ženu hrát, ale evidentně s tím problémy jsou, když si člověk vymyslí agentku FBI ve 30. letech a pak se dozví, že ji hrát nemůže, protože ve 30. letech agentky FBI nebyly. Není to poprvý, co jsem byla svědkem toho, že si někdo vymyslel ženskou postavu a bylo mu řečeno, že to nemohlo fungovat, že ta ženská by to v té době v té profesi za těch okolností nedala.
Sparkle, ještě jednou. Nemám vůbec žádný problém s ženou u FBI. Mám problém s cikánskou Irkou jezdící na konci a vrhající nože, kterou si kvůli tomu vybrala FBI - a následně ji poslala jako agenta do tajné organizace zabývající se výzkumem okultních jevů. Když si projdeš seznam postav Omegy, je tam dost holek, včetně třeba britské pilotky nebo vojenské psycholožky (i když v té době nic jako vojenský psycholog neexistovalo)
efram píše:
Není nic jednoduššího než vše vykomunikovat vše s hráčem. Umím si živě představit výsledek přípravy postavy nováčkem. Předpokládám, že jsi hráče korigoval a on na tvou připomínku rozumně reagoval. Pokud ne, a ty jsi mu postavu nepřijal (bez diskuse).....pak by to byla spíše chyba GM.
Když jsem té hráče řekl, že by mohla nějaký aspekt ze své postavy ubrat, řekla, že ne, a místo toho si udělal úplně jinou postavu. S některými hráči - či hráčkami - to prostě není úplně nejjednodušší.
efram píše:
pokud hraji s hráči tak se snažím postupovat tak aby měli určité reálie, které potřebují. Pak společně prodiskutujeme postavu tak jak ji hráč navrhne, buď mám nebo nemám připomínky (v logice světa navazující) a pak je postava vypuštěna do víru děje. Zatím se mi tento postup osvědčil.
Můžeš si všimnout, že jen tuhle kampaň se mnou hrálo asi 50 lidí. U drtivé většiny tebou popsaný postup fungoval a na jejich postavách jsem nemusel moc měnit. Můj požadavek na hráče je vymyslet "proč by tvoje postava chtěla působit v Omeze" a "proč by tě Omega měla chtít přijmout". Tahle postava - a její hráčka - neodpovídala ani na jednu otázku. Neviděl jsem důvod, proč bych měl všechno okolo téhle postavy vymýšlet já.
LokiB píše:
otázkou zůstává, nakolik ta hra bude opravdu realistický historický setting ... ono doplnění paranormálna už s tou realističností dost zamává. a proč pak lpět na jednom aspektu (který je imho, a to je podstatné, pro většinu lidí zcela nepodstatný).
přiznejte se ... kolik z vás mělo ještě včera sebemenší ánung o tom, koho nabírala nebo nenabírala FBI ve 30. letech? A jestli byli vůbec nějací cikáni v Americe té doby ... nebo kolik přibližně.
Jak už jsem psal - paranormálno bylo v té době normální součástí životů. A to často i oficiálně. S tím není nejmenší problém. Cikánů v USA bylo dost.
LokiB píše:
až na to, že pro 90% lidí (ok, dej si tam svůj odhad) nejsou 30. léta definovaná "FBI nebere irský cikánky"
No, FBI je pro většinu hráčů definovaná týpkama v pláštích, s klobouky a samopaly. Stejně jako je Gestapo definováno muži s kožených pláštích a klouboucích. Věř mi, že tyhle popisy jsem ve hře už mnohokrát použil a hráči tyhle postavy poznávají, i když Gespapáky častěji než FBI.
Šaman píše:
Jestliže FBI bude mít nějaké oddělení pro paranormální jevy (a ty budou běžné a prakticky prokazatelné), pak je slušná šance, že budou mít i nějakou cikánku Jolanu ("tady vidim velký špatný") jako médium. (Pokud v tom světě budou cikánky lepší médium, než bílí vědci.)
Viz výše - kdyby alespoň u téhle kombinace chtěla hrát nějaké médium. Ale ne, nechtěla. Chtěla být kovbojka. Sám vidíš, jak zkoušíš různá vysvětlení, jak by ta postava mohla fungovat. Věř mi, že jsem to zkoušel úplně stejně.
Gurney píše:
A občas třeba i ustoupit od žánru který zamýšlel hrát (nebo v tvém případě "logiky"), protože ty nezapadající postavy jsou mnohdy příznakem toho, že hráči chtějí hrát něco jiného než on.
Pokud to jsou hráči, tak samozřejmě ustoupím. Pokud to je jeden hráč, zatímco pět dalších si udělalo postavy podle jiné - a celkem sdílené - stylizace hry, tak si myslím, že je lepší pozměnit představu onoho hráče.
Rozhodně bych to nechtěl stavit stylem, že ona něco chtěla, já to nechtěl povolit a ostatním hráčům to bylo jedno. Jak si můžeš všimnout z hlášení, tak i její způsob zahrání speciální schopnosti moc nepobrali.
Gurney píše:
Ona vůbec celá ta uvěřitelnost je dost ošemetná a hlavně individuální věc. Vsadím se, že některým hráčům vůbec nepřišlo divné, že polský konzervativec, šlechtic a pilsudčík jede na misi se dvěma ruskými komunisty (že jeden z nich zdůrazňuje, že není Rus ale Moldavec, to nezachrání).
No vidíš. A zrovna takovéto nesourodé bandy se občas vyskytovaly i mezi reálnými skupinami agentů té doby :-)