PetrH píše:
Je to teda dosti roztříštěné. Není nekde souvislý text? Nevím jak jiné 4leté děti, ale mě to na ně přijde složité. Má úvaha je buď sáhnout po dnd kids, respektive vzit d20 mechaniku a pak to nahodit, nebo vzít myšlenku dunguon squad a jiných a tyto transformovat do něčeho, co pochopí 8+ dítě. Idea je mít 4 vlastnosti, co vím, že děti chapou - síla, obratnost, inteligence a charismu. Pro snadné vzít mechaniku kX kostky od k6-k20, tvorbou pridelu 2x k6, 2x k8 (idea) z DS se mi libi jednoduchy systém máš zbroj, zbraň kX, blesk kX, problém je, když s dětma nejraješ střeto genocidu.... potom musíš dovednosti, “zlepšují kostky pro hody: např šplh hbitost o +1 kostku a pod.
To mám odzkoušené, že děti chapou a zvládají. Co moc nechápou je, že musí někoho zabít, syn argumentuje, že to je vražda a to je špatné, takže třeba děj to zatím respektuje a nabízí vždy možnost řešení nez smrti...
Samo je to kus od kusu. Moc nejde počítat jim “manu” kombinovat, že tohle stojí 3 magy atd. Nad tím se ještě zamýšlím. Asi dost záleží, co kdo a jak hraje, jinak bude reagovat dítě odchované na doomu a jinak na legu.
Ano, roztříštěné to trochu je, protože to pořád docela živelně měníme, můžeš se třeba podívat na jednu z prvních verzí pravidel, které jsem zveřejňoval souvisle
na blogu. Nicméně dnes to hrajeme vše trochu jinak.
Složité to není ani za mák, hrajeme s klukama 4 a 6 let, vše je přizpůsobeno tak, aby s tím neměli žádný problém. To co popisuješ ty - d20 mechaniky nebo systém z Kam pro takhle malé děti není vhodný, protože rozpoznají jen nízká čísla (mnohdy ani to ne a je třeba nasadit symboly...).
Boj ve hře pro děti jsem hned ze startu vyloučil jako něco naprosto nevhodného. Nakonec jsem ale lehkou formu do hry zařadil, striktně se však vyhýbám zabíjení živých tvorů.
sirien píše:
Koncept "RPG pro malé děti" je něco co pořád dokola zkouší pitvat kdekdo (jak u nás tak v USA...) a zajímavé je, že to končí buď koncepty, co vypadají hezky, ale nakonec naráží na dost silné problémy (Shadows), nebo to prostě zkonverguje k osekanému DnDčku (protože jasný archetyp spolu s "hoď si kostkou a přičti X" jsou hrozně jednoduché a intuitivní postupy).
U nás se tomu věnovali trochu vážněji snad jen dva lidé (Sparkle a Skew) a vlastně jsem z toho nikdy neviděl žádný finální výstup, takže nemůžu soudit. Nejsem žádný expert na hraní s dětma, ale když jsem s hraním s nimi začínal, docela jsem si trh prozkoumal, našel jsem spousty zajímavých věcí (No, thank you evil nebo Adventure maximus určitě stojí za povšimnutí), hry mi ale nesedly buď proto, že byly vpodstatě založené na bojování (Hero Kids, Monster Slayers - DnD pro děti...) nebo se mi nelíbilo jejich tematické zařazení - striktně vycházím z toho, že hra musí bavit jak děti, tak vypravěče...
sirien píše:
Nikdy sem úplně nepochopil, co pro ty děti vlastně kdo potřebuje tak speciálního, co v tom Basic DnDčku neni. Pokud dítě nechápe archetyp a neumí hodit kostkou, tak je zbytečný s nim hrát RPG, pokud to chápe a umí, tak nic moc jednoduššího než to basic DnD nenajdete.
Pokud se bavíme o dětech předškolního věku, pak je tento typ hry naprosto nevhodný. Desetileté kluky to určitě bavit bude, ale ti už podle mě zvládnou ledacos.
Nezastírám, že je to můj osobní postoj, ale hra pro děti musí být navržena tak, aby podporovala jejich představivost, měla by být o spolupráci a pomáhání a zabíjení nestvůr v ní nemá co dělat. Musí mít primitivní matematiku, aby ji zvládly i děti, které neumí počítat a tematiku, která bude děti bavit.