ShadoWWW:
Nějaké limity jako "maximálně 1 silné kouzlo denně" a podobně jedině jako houserule. A nedoporučoval bych to, to už tu hru cpe někam, na co nebyla designovaná. V DrDII jsou magická povolání v posilování magie omezována hrou o zdroje a to je jediné omezení, co bych do hry tahal.
Tzn. jediné, co mě napadá, je prostě si do hry ta magická povolání nepustit a vybrat si takové buildy, které obsahují magie málo nebo žádnou.
Přičemž říkám buildy, protože DrDII pořád není class and level, takže si nevybíráš jednotlivá nemagická povolání, ale stavíš postavu z více povolání (typicky 2-3, někdy i 4 pokročilá povolání a pod tím nějaký mišmaš ze skoro všech základních, jen různě vysoko) a "dobarvuješ" si je tím, jaké zvláštní schopnosti jim přiřadíš.
Zcela nemagická pokročilá povolání jsou:
= Válečník (bojovník+kejklíř)
= Hraničář (bojovník+lovec)
= Zvěd (lovec+kejklíř)
Rozhodneš-li se jedy a výbušniny pojmout jako nemagické (a nevadí ti, že jejich účinky jsou svázány se soumrakem a úsvitem, případně si reflufneš ve svém světě "magický okamžik" tak, aby vyjadřoval nějaké nemagické trvání), tak ti vylezou další nemagická:
= Lupič (kejklíř+mastičkář)
= Alchymista (zaříkávač+mastičkář)
Pak tu jsou dvě povolání, která uź sice magická jsou, ale jejich magie se pořád dá flufově vyložit jako něco vycházející z víry/přírody a pod:
= Vědmák (bojovník+mastičkář), jehož Znamení se dají pojmout jako odvracení nemrtvých
= Šaman (lovec+mastičkář), jehož Magii zvířat bys asi dokázal reflufnout jako nějakou hodně dobrou znalost zvířat a Hadačství vzít jako nějaké věštění či snopravectví.
Zbylá tři (mág, čaroděj a druid) už jsou čistě magická a asi tvoje požadavky nesplňují.
Podle toho, kolik magie si do hry pustíš pak uvidíš množství kombinací, které půjde poskládat. Když žádnou, tak z trojičky válečník+hraničář+zvěd žádnou velkou variabilitu nedostaneš. Když budeš mít těch povolání 7, tak už to hodí slušnou řádku kombinací, z nichž určitě dáš dohromady 4 odlišné koncepty, které hledáš.
Ale chceš-li znát můj názor, vyřadit magii z DrDII je škoda.