Shari, Aegnor: Najděte si staré RPGčko Nicotine Girls (ideový předchůdce My life with Master) - postavy jsou všechny ženy a ta hra... je
legendárně odlišná když jí hrají skutečně hráčky a když jí hrají hráči jako crossgender.
Co sem slyšel tak když to GMuje chlap skupině holek tak ho za chvíli začne pekelně třeštit hlava a naprosto přestane chápat, co se tam in-fiction děje (naopak když to hraje parta hráčů tak se to zvrhává do divné parodie věci a naprosto to ztratí hloubku. Hraní v mixovaných skupinách vede k divné hře kdy hráčky hrají "hardcore", ale vůči hráčům to nevyznívá, protože ti zase netuší, co se děje a jejich hra pro hráčky vůbec nevyznívá autenticky). Když to GMuje žena jiným hráčkám tak to je prý ok (i když pro případné přihlížející to je "totální masakr, když nechápou co se děje a ve hře demonstrovaná podoba vztahů je naprosto děsivá", prakticky doslovná citace), zatímco GMovat to hráčům je "nuda a o ničem".
"Nicotinky" jsou nicméně samozřejmě docela unikát a pochybuju, že by šly nějak snadno replikovat.
Téma by teoreticky šlo využít k nějakým reflexím - např. můžete udělat herní kritiku současného 4th wave feminismu a "woke" hnutí v seriálové a filmové tvorbě, v níž všechny postavy jsou na začátku hry "silné ženské hrdinky" (tzn. brutální Mary Sue co nikoho nepotřebujou a sou ve všem dokonalý a... prostě Rey and shits) a mají namaxované všechny staty a tak a v průběhu hry
ztrácí svou dokonalost ale výměnou za to získávají
charakter a
skutečné vztahy (chceš charakterový rys nebo vztah? Musíš si snížit trait...). Ideálně to můžete nadesignovat se symetrickou mechanikou která umožní i opačný styl hry - začít s charakterní hrdinkou a levelováním (tj. zvyšováním traitů za cenu zahazování skutečného charatkeru a vztahů) z ní tvoříte "moderní feministický ideál". Hru lze začít na obou stranách, ale cílem je dopracovat se k jejímu konci na opačnou stranu spektra. Samozřejmě tvorba skutečné kvalitní ženské hrdinky je zakázaná - tj. nesmíte odehrávat žádný vztah ani charakterový rys, za který předem nezaplatíte a využívání charakterových rysů a vztahů nedává žádné bonusy k akcím.
...jen mám tak nějak pochybnost, že by někdo fakt udělal něco podobného :D
Nebo můžete udělat storygame která generuje nějaký "holčičí" příběh - což nemyslím negativně, ale skutečně prostě kategorizací segmentu (protože
jak je trefně řečeno tady, tak
tohle je bullshit... a btw. jak se sakra menuje ten girl-oriented segment mangy? Se v těch japonskejch termínech vždycky ztratim) - myslim tim věci jako třeba Gilmore Girls nebo ještě líp třeba Buffy, kde sou procedurální... věci... provázané se vztahovými a... dramatickými...
aha, zapomeňte na to, Hillfolk už vymyslel Robin D. Laws a žádnej kuchyňskej amatérskej patlal to líp neudělá.
Aegnor: bohové jaks TOHLE teď sakra vyhrabal? :D (ironie je, že po letech stále poznávám, co za scénu sem to tam v tom vyhvězdičkovanym odstavci popisoval... :D ) Ale jo, i tohle by vlastně fakticky šlo. Ostatně Vampire diaries poměrně balancujou na hraně toho bejt "girl show"...
York: Tvoje ustavičná lenost
použít v diskusi Google je fascinující. (I když
někteří tam chybí). Každopádně přístup "vzdělávejte mě abych si ušetřil 10 vteřin na Google" je trochu otravnej. Google is your friend. Use it. Pokud seš paranoidní, tak za svého kamaráda považuj DuckDuckGo.
Každopádně diskusi o feminismu obecně mimo jasně daný rámec RPG si prosím asi radši sbalte a jděte s ní na RPG F - Kostka žádnou obdobu Rozličného pokecu nepodporuje.