Corny píše:
Můj přínos jako gamemastera je pokaždé dramaticky odlišný, někdy dokonce ani nejsem ten, kdo do té dané hry dal ten největší input.
ale to je jedno. přeci jde o to, že hráči platí za to, že je jim zprostředkovaná zábava. Až budou mít pocit, že se bez placeného GM objedou, pravděpodobně to udělají. Ani oni, ani GM by to neměl brát nějak útrpně.
efram píše:
U GM+PC=výsledná hra vidím daleko větší provázanost než u ostatních činností
Ok, když vidíš, tak vidíš, rozmlouvat ti to nebudu.
Jak jsem už psal, hrál jsem vícero one-shotů a nijak by mě neurazilo, kdybych za to měl platit. A ano, někdy bych se rozmýšlel, jestli mi ta hra za to, co jsem zaplatil stála. Byl bych ve stejné situaci, jako třeba Jerson, když je naštvaný na PC hru, kterou zaplatil, ale ona ho nakonec nebavila, nebo třeba štvala.
nevím, jaké tu má kdo zkušenosti s ekonomických fungováním. tedy prací, lépe pak ještě podnikáním. v mnoha případech si člověk říká, že on by se za danou činnost styděl brát peníze, nebo že odvedená práce nemá tu hodnotu, co za ni chtěli.
efram píše:
Pouze jsem uvedl v čem vidím to úskalí a proč třeba já bych to za peníze dělat nechtěl.
Jj, já to taky neříkám, že jsi nějak úplně mimo ... odepisuju na to, kde si myslím, že některé aspekty toho, proč to jiným problém nedělá a klidně to dělají, třeba nevidíš. To, že ty bys to dělat nemohl a nechtěl je úplně OK. rozhodně netvrdím, že by měl každý GMovat za peníze, nebo že to bez peněz nejde.
GMuju 25 let, nikdy jsem za to nic nechtěl, naopak, většinou jsem do toho investoval víc peněz než hráči, protože mě to bavilo. Ale upřímně jsem měl vícekrát pocit, že kdyby za to moji hráči platili, tak by si té mojí "práce" (v uvozovkách) víc vážili :)