Jezdit na cony je pro mnoho lidí překážka, ať už časová (např. pro rodiče), nebo jiná (např. pro děti), navíc se může krýt s jinou naplánovanou soukromou akcí. Stream máš na obrazovce okamžitě a kdykoliv, nikam nemusíš jezdit, na nic nemusíš čekat.
Diskuzní fórum je fajn, ale tam se neodehrává praktická ukázka hraní. Můžeš se zeptat na nějakou konkrétní věc, ale hraní u stolu má spoustu nuancí, které nenajdeš ani na fórech, ani v pravidlech, jen během samotného hraní nebo u sledování streamu.
Další věc je dosah. Vezmi si, že DrD 1.x za celou svou dvacetiletou existenci oslovilo zhruba 100 tisíc lidí. Ty CZ/SK streamy samy o sobě mají desetitisíce subscriberů a stovky tisíc shlédnutí - jen první díl z hraní Typical Sunday má 124 tisíc shlédnutí, což je víc, než se podařilo DrD za 20 let. Neříkám, že všichni, co to hraní vidí, budou hrát RPG. Ale minimálně budou vědět, co hraní stolního RPG asi tak obnáší. A na druhou stranu, ani všichni ti, co kdy hráli DrD 1.x, nepokračovali v hraní RPG dál. Ten dosah streamů je ohromný, větší než DrD 1.x.
Kolem jednotlivých streamů se tvoří vlastní komunity. Každý stream hraje jiným stylem a každý divák si nakonec vybere ten, který mu vyhovuje. Tyto komunity mají navíc osobní vztah s diváky. Proto mají větší šance na úspěšný Kickstarter nebo jiný druh financování než leckterý vydavatel.
Navíc je skvělé, že i streamy, co hrají stejnou hru, mají různé styly. To divákům i komunitě ukazuje, že jednu hru lze hrát mnoha různými způsoby. Neexistuje nic jako "univerzální dračákysta" nebo "univerzální DnDčkař", jak v RPG komunitě tato klišé platila za svaté krávy dlouhou dobu.
EDIT: PetrH mě během psaní předběhl. :)