malkav: Takže načasování, sladění pohybu, správné vyhodnocení situace se řeší jakou statistikou?
Postava, která je mimo, je
V bezvědomí. To znamená, že útoky na ni jsou s výhodou (já osobně bych to možná nějak house ruloval, ale to je vedlejší) a jsou to automaticky kritické zásahy. Viz
Stavy.
Hrdina po třicetikilometrovém pochodu bude taky spát lehce. Je to hrdina, třicet kiláků není nic hroznýho. Dá se uvažovat o tom, že by měl únavu (znovu, viz stavy), kdy má nevýhodu k ověřením vlastností. Připlížení je plížení proti pasivní Moudrosti (vnímání), takže tam bych asi dal útočníkovi výhodu (not sure, DnD nehraju, ale z logiky systému mi tohle vychází jako korektní řešení). Samotné HP stále obsahují instinkty, rychlost reakcí, štěstí.
***
Hmm. Důležitá poznámka, která mně nějak nenapadla dřív. V mé představě heroické fantasy se prostě obránce probudí vždycky. Výše zranění a množství (zbývajících) HP pak určuje výsledný popis a jak to celé dopadne.
Obránce se může probrat tak pozdě, že nestihne pořádně zareagovat a umře (
budu používat "umře", i když to v případě důležitých postav znamená "padne do bezvědomí a háže si na umírání") - HP na nule, zranění spíše nižší.
Obránce se může probrat, dostat se i k pokusu o obranu, chviličku se s útočníkem rvát a nakonec umře - HP na nule, vysoké zranění.
Obránce se může probrat, ale jeho pokus o obranu bude fakt chabej a útočník mu kudlou roztrhá krk a ještě mu ten nůž bodne do oka - okamžitá smrt, tedy obrovské zranění.
Obránce se může probrat a může se mu povést ten útok s vypětím všech sil odvrátit - nízké HP (5? 8? Něco takového) a nějaké odpovídající zranění.
Obránce ten útok může odvrátit i docela s klidem - vysoké HP, nízké zranění.
***
Nikdo nikomu nebrání hrát v DnD "přízemnější" styl. Ale není to defaultní DnD a je nutno počítat s tím, že ten systém prostě bude občas generovat výsledky, které v kontextu jiného žánru nebudou dávat smysl.
malkav píše:
Samozřejmě pokud se hráči domluví, že budou hrát heroické a epické fantasy, asi se budou řešit tyhle věci jinak.
A hráči se domluvili, že budou hrát DnD. Ergo se domluvili, že budou hrát heroické a epické fantasy.