Šaman píše:
Tak já to zas beru tak, že pokud něco funguje na obrazovce jako příběh, může to fungovat v nějakém ttRPG systému. Ale musím zajistit, aby TO co drží slabé postavy zajímavé pak bylo o v tom rpg hraní. Jinak hrozí, že pokud ho ostatni překonají čísly, nebude herně zajímavá postava. Pokud bude mít něco jiného, co mu udrží zajímavost a spotlight, tak ok.
Šaman - dávám přednost spíše tomu, kdy mají postavy podobný spotlight a podobné možnosti zapojení do děje bez ohledu na množství a výši svých schopností. I když při použití čísel to nebylo až tak jednoduché, zejména pokud všichni museli překonávat stejnou překážku s omezenou možností si pomáhat.
Což je otázka na Siriena, jak to třeba fungovalo ve WoD, když vedle sebe hráli silní supernaturálové a relativně obyčejní lidé? Myslím když se společně dostali do nějaké vyhrocené situace a znatelně se lišily jejich schopnosti?
Jinak ten příběh z obrazovky - fakt nevím. Třeba nikdy jsem neviděl fungování fantasy skupiny s tak rozdílnými schopnostmi, jako bylo Společenstvo (na začátku). Přesněji nikdy jsem neviděl takovou skupinu, takže ani to jak funguje ve vyhrocených situacích.
Gurney píše:
Imho zajímavá studie tohohle problému je rané D&D (řekněme do první edice) a jím inspirované OSR systémy, kde se postavy nahazovaly (a nahazují) a tedy už od začátku nebyly vyvážené, expily nerovnoměrně (nemluvě o tom, že různá povolání vyžadovala na přestup různé množství xp) a umíraly, a tedy se klidně mohlo stát, že herní skupina sestávala z postav na první až 10. úrovni. Čili kdyby někdo nechtěl, zlepšovat postavu by nutně nemusel.
A nebyl součástí tohoto stylu hry i "tenký klient", kdy se postavy braly spíše jako spotřební materiál a více se rozvíjely až ta, které přežily prvních několik úrovní? Já to nikdy nehrál, jen jsem nějaké podobné postupy četl.
ShadoWWW píše:
Hlavní vývojář DnD 5E před lety mluvil o tom, že existuje docela dost skupin, které v 5E levelují jen jednou za rok s výhledem, že 5. úroveň je pro ně maximum a pak zas začnou znovu.
Je dost zajímavá informace, že zrovna takové skupiny v DnD existují, nicméně pokud levelují tak pomalu a navíc všichni najednou nebo přibližně najednou, tak celkem chápu, že to funguje v pohodě. Co hráče k takovému pomalému postupu vede?
LokiB píše:
A vidíš nějaký důvod pro to, proč by to tak mělo být v každém RPG?
Ono to bude něco za něco ... když umožníš tohle, zase neumožníš něco jiného. Třeba právě to, aby si někteří hráči připadali se svoji postavou tak, jak chtějí.
V každém RPG to určitě nepůjde, ale to ani nebylo předmětem otázky.
LokiB píše:
V tomhle jsem poměrně vyznavačem volného trhu a toho, že se hlasuje nohama. Jestliže bude AW, Fate, DND nebo kterýkoli jiný systém většině hráčů vyhovovat více než ostatní, tak na něj ta většina hráčů postupně přejde.
Nevím jak to funguje u vás, ale vybavuju si něco o tom, že máš podobně tradicionalistické hráče mnoho jiných, takže chtějí hrát systém, který znají třeba jen proto, že ho hráli jako první a umí ho, protože se nic nového učit nechtějí, i když by se jim po naučení hrálo lépe. Navíc jen těžko může hrát polovina skupiny podle DnD a druhá polovina podle Fate, a pokud se ani nestřídá GM, tak je to hlavně o tom, co je GM ochoten vést, ne?