Bát se za postavy? No, taky už se mi to párkrát stalo.. obvykle ale ne když se měly střetnout s někým opravdu silným, ale když vyvedly ve velmi nevhodnou chvíli nějakou koninu, díky níž se původně třeba rovné šancve významně převážily v neprospěch družinky.. Je samozřejmě třeba se tvářit, jako když nic, ale někdy je to těžký. Třeba když vím, že ten drak, co se právě prolamuje do jeskyní, je dost starej a silnej na to, aby se s každou postavou vypořádal zvlášť - a ti trumberové na něj běží dlouhými chodbami v krásných, velikých rozestupech! A druhý největší válečník je vzadu a v klidu si navlíká pancíř :D
Jinak jsem, co si tak vzpomínám, měl v posledních dobrodružstvích spíš vrásky z toho, aby setkání a boje byly pro družinu výzvou, aby to nezmákli levou zadní... protože se snažím udržovat svět konzistentní, čili úroveň skřetů neroste spolu s úr. družiny (nebo ne tak dramaticky) :) A ono těch možností, jak zatopit postavám na vysoký úr. se slabým nepřítelem zas tak moc není; dá to starost zaonačit to alespoň občas tak, aby se i 5 postav na 16. úr raději vyhnulo oddílu skřetů, než aby ho prostě během pár kol vyhladily.
Co se týče opakovaného setkání, tak to je opravdu kořením hry a když se podaří, aby nějaký ten záporák přežil úvodní střet s postavami, jsem vždycky moc rád ;)
Naposledy se mi to povedlo s jedním opravdovým zlosynem, zaprodancem Temného, který vypadal na první pohled relativně neškodně, ale dílem štěstím, dílem vychytralostí přežil až do současnosti a má na postavy krásně spadeno... a má dost možností, jak jim zatopit. To je pak radost hrát, DM stačí pár podobných postav a nemusí si vůbec lámat hlavu se zápletkama - prostě jen čeká, kdy se postavy ocitnou v pozici, která je vystaví nějaké zkoušce od jedné z nich.. Jen je třeba mít ty nepřátele alespoň trochu rozmanité ;)
ad balrog na konci chodby - no, tak to je hodně drsná představa. Ale kdyby tam nakonec opravdu nečekal, musel bych mít po ruce velmi věrohodné vysvětlení, proč se zoufalý a hořký boj nakonec nekoná! Když už si tím hráči projdou, smíří se s tím a vybudí se na to, tak sebrat jim možnost prožít si poslední boj postavy do epického konce mi přijde... no nevim, i když to zní možná divně, tak to může dost zamrzet.
Jednou se mi to stalo, byla to nějaká hodně blbá, bezvýchodná situace, a já se rozhod, že moje postava už toho má plný zuby a šel sem do nějaký strašný mlátičky - a už nevim kdo nebo co, ale něco mě zachránilo! Byl sem vyloženě zklamanej... :)