No, tak pokud myslíš takovéto efekty, pak ano, počítal jsem i s nimi, už když před šesti lety ve fantasy jsem předpokládal, že přesně tohle budou používat čarodějové zaměření na mysl, kteří si prostě musí pomoci různými triky, aby mohli použít magii.
Nicméně mě zase neláká magie, o které její uživatel jasně ví že je to magie a že je to něco "nadpřirozeného" - když ji používá každou chvíli, tak je to prostě přirozená věc. A každá přirozená věc dává jak výhody, tak nevýhody. Nevýhody magie typu omezený počet kouzel / omezená magenergie / odliv mi připadají ješě pořád umělé a nevhodné, protože se je hráči snaží obcházet, a chtějí "za málo many hodně magie".
Tady jsem se snažil o využití principu "dostaneš co si zaplatíš a zaplatíš za vše co dostaneš". Žádné instatní úspěchy a nevýrazné neúspěchy, ale prostě schopnosti se vším všudy.
Tedy když umíš opravit cokoliv tím, že do toho jednou kopneš, občas se ti prostě stane, že kopneš a už to funguje, občas kopneš ono se to rozpadne.
Stejně by to mohlo fungovat i u divadelní magie - třeba "chceš chceš kouzlit jen silou vůle, musíš mít skvělou fyzičku a hromadu peněz", nebo "když děláš nebezpečná kouzla s cirkulárkou, občas ti to uřízne prst".
Ale obecně je tahle magie založená na principu, že víš něco co někdo jiný ne. Můžeš přejít oheň, ale musíš si předtím sundat boty. Víš že si můžeš stoupnout na ostří nože, ale nesmíš se hýbat. Víš že vystupuješ jakékoliv zvíře, ale někdy do něj vrazíš.
A tak dál.