Pipux píše:
přečetl jsme si historii Protossů. Máš to hezky udělaný, možná bych i řekl poskládaný tak chytře, že bych ti tvou ideu nedokázal odnikad napadnout, kdybych chtěl ;). Však četl jsem ... že zanevřely na taký orgány, mají psi a jsou defacto věční; jenže ruku na srdce - představil by sis s takovými vést rpg kampaň? Jsou trošku jako andělé, jak o nich říkal bůh ... že má na zemi radši lidský plémě, protože ti se můžou zlepšit. andělé jsou "nudní" , pač jsou dokonalí.
Takže kampaň - ta moje měla pozadí někdy pod počátku našeho letopočtu a
odehrávala se (ve smyslu "byla skutečně odehrána") v roce 1938. Dvě skupiny protossů, jedna o třech a druhá o sedmi členech, každá s vlastním cílem i názory, a také s různým množstvím prostředků a odlišných schopností.
Dokonalost a dlouhověkost byla v tomto případě na škodu, vysvětlím proč.
Protosská technologie byla založená na psi energii a speciálním kovu reagujícím na psi energii. Protossové neznali třeba ani kolo a vůbec nedovedli pochopit složité mechanismy s pohyblivými součástmi a klouby - ani jejich těla, ani jejich mechanismy nic takového neměly, veškeré jejich stroje byly vytovřený z jednoho kusu materiálu s tím, že v ohybových místech byl tento materiál řízeně pružný. Také neznali prakticky nic o mechanice plynů, ohni a hormadě dalších věcí na Zemi obvyklých - což také znamená, že bez dostatku psi energie a svého kontrukčního materiálu nebyli schopni vůbec nic vyrobit, přestože lidé kolem nich s klidem létali i ponořovali se pod hladinu.
Protossové označení jako "Druzí" měli ještě další nevýhodu - nemohli se s lidmi dorozumět. Jejich sluch není vycvičen na rozlišování hláskových nuancí, navíc každý člověk mluví jinak. Jejich dlouhověkost způsobuje, že potřebují mnoho času na to něco pochopit - ale než zjistí jak dotyčný člověk mluví, změní se mu hlas a pak zemře - a oni můžou začít znovu.
Lidé mají také písmo - super věc. Protossové ukládají přímo své myšlenky do zvláštních krystalů. Písmo je vedle toho něco jako hrubě osakaný význam, něco jako bys byl zvyklý na přenost informací na DVD a dostal jsi jen provázky s uzlíky - prostě nedokázali nic přečíst a
pochopit význam, kromě jiné i proto, že jedno slovo a jedna věta mohla mít těch významů mnoho, což oni neznali - myšlenka zapsaná je myšlenka přečetná. Kromě toho protossové mají jen jeden způsob myšlení, tedy jeden "jazyk" - lidé mluví a myslí v každém kraji a v každé úrovni společnosti jinak.
Jejich zdánlivá dokonalost totiž vůbec není dokonalostí - jsou jen oddělení od okolního světa a neměnní - což je výhoda, když nechceš, aby na tebe něco působilo, a brutální nevýhoda, chceš chceš pochopit něco méně dokonalého.
Další věc - protossové neznají otázky, vůbec princip otázek "myslím tak, že danou informaci nevím / že danou inforamci neví nikdo / že nevím co chci vědět". Toto myšlení jsem i odehrával při kontaktech s hráči a občas trvalo dost dlouho, než hráči pochopili že mluvit s protossem je jako "mluvit" s googlem, otázky "řekni mi co víš" nemají smysl a otázky "co víš o této věci" mají smysl jen tehdy, když víš na co se ptát.
Takže ani pro "první" protossy, kteří měli lepší telepatické schopnosti nebyla komuniace s lidmi nic snadného, i když jeden ji pochopil rychleji. Bohužel ten jeden neměl hmoté tělo a veškeré jeho akce spočívaly ve směřování lidí, aby udělali to co on potřebuje - žádná sranda, protože se ti zároveň dotyčný člověk nesmí zbláznit a nesmí se provalit, že daného protossa vidí a slyší, protože by mu ostatní lidé omezili možnosti (třeba ho zavřeli do blázince)
Takže to co ty pokládš za dokonalost sice je z pohledu lidí dokonalost, ale z pohledu protossů je to stejně velké omezení. Výhoda "je těžké mě zabít a sám zabiju jakohokoliv jedince" je dost pochybná, když se na ní podíváš z pohledu "nesmím se dát zabít a musím zabíjet jedince, abych mohl fungovat, ale zároveň se nesmím dát zabít skupinami a oddíly, na které možná stačím, ale oni po mě pořád jdou - a zlepšují se s každým střetnutím, ať ho přežijí nebo ne, zatímco já mám jen jeden kompletní soubor taktik vyzkoušený na jiných organismech a nedovedu se už více přizpůsobit - ne za tak krátký čas".
No a teď k otázce, jak s nimi vést kampaň. Nebýt toho, že mí hráči další funrování protossů na Zemi znemožnili (zničením principu fungování psi energie) by se objevovali i v této kampani a dalo by se za ně hrát stylem, kdy svou mentální projekci vtělí do člověka a snaží se jeho prostřednictvím uskutečnit své plány. Jednu postavu by pak hráli dva hráči, jeden za člověka a druhý za mysl protosse, přičemž každý má vlastní prostředky a vlastní cíle.
Možná by to byli dokonalí andělé - ale uvěznění v nedokonalém lidském těle a nuceni spolupracovat s a skrze nedokonalou lidskou mysl, které se musí přizpůsobit, protože ji nemůžou zdokonalit na svou úroveň - a navíc ji potřebují na řešení problém ve světě, na který je člověk přizpůsoben a protossovi je cizí.
Ještě pořád ti hraní za takovou rasu přijde nudné? A její členové dokonalí
ve všech směrech? (: )