Z této debaty:
drumlin píše:
Jerson A hned bych na tebe několik dotazů měl?
1. Z prvního čtení pravidel mám dojem, že jsi se (podobně jako ve Fate) rozhodl řešit konflikty komplexně a ne jako je tomu třeba v D&D krok po kroku. Příklad: osoba A střílí na dvě jiné osoby B,C. Vyhodnotíte jako skupina jak ta situace přesně vypadá, pak určíte jaké se provedou testy a ty vyhodnotíte. Podle toho jak dopadly testy se zase celá skupina dohodnete na tom jak to vlastně bylo. Kdežto např. v tom D&D se vyhodnocuje (sice špatně, ale přece) výstřel, zásah, efekt, druhý výstřel, atd. Je to s Omegou tak, jak jsem uvedl v tom příkladu?
2. Velmi originální nápad s těmi kartami, jako nástroj pro vyhodnocování. Proč zrovna takhle?
3. Dělal jsi někde takový ten výcuc pravidel s odkazy do textu tvých pravidel. Jako třeba tady na D20.cz dělal Sirien o Fate? Mě to třeba strašně pomohlo.
1) Konflikty se řeší "jak to vyjde". Někdy jde opravdu o výměnu prakticky po jednotlivých úderech, zejména v boji bez zbraně, kdy jeden útok na vyřízení protivníka nestačí a obě strany chtějí bojovat dál, jindy se to opravdu jeden test na celou bojovou scénu, po které je hotovo, často proto, že postavy hráčů utečou.
Postup vyhodnocování jsi téměř trefil, jen se to dělá více individuálně - jednotliví hráči popisují, co dělají, a Vypravěč na to reaguje, hlavně pokud došlo k vytažení komplikací. Při častějším použití by šlo popisy skládat dohromady průběžně, ale zatím to děláme rozděleně. Každopádně - souboj
můžeš vyřešit jedním testem, pokud chceš, nemusí se rozdělovat do série útoků či obran.
2a) Na začátku jsem používal kostky, ale ukázalo se, že při relativně malém počtu hodů za misi se může stát, že si hráč naháže sérii komplikací, nebo hůř, sérii úspěchů. V klasické hře by to GM řešit nějakým tím falšováním hodů, nebo úpravou náročnosti, ale ani jednu možnost nemám k dispozici, takže potřebuju, aby se náhoda chovala kultivovaněji a tohle vyvažování dobrých a "špatných" výsledků dělala za mě. Takže když mám omezený počet karet (doteď klasické balíčky s 52 kartami, teď budou speciální s cca 20), tak čím víc úspěchů si hráč vytáhne, tím větší šanci má, že dál přijdou komplikace, a naopak, takže ta náhoda je méně náhodná. A pokud fakt někdo má sérii úspěchů či komplikací celou hru, tak je to mnohem zřídkavější.
2b) Druhý efekt je, že za každý použitý aspekt se tahá jedna karta, tak to hezky odpovídá. Nemusím používat žádná čísla, ani házet více kostkami.
2c) Čistě teoreticky mám tím možnost nastavovat různým hráčům jiné poměry úspěchů a komplikací v jejich balíčku, i když je to jen teoretická možnost. V prvních verzích mělo vytažení komplikací i určité výhody, což hráčům bránilo dát si do balíčku hodně úspěchů, ale tahle mechanika mi se zrušením čísel odpadla a zatím jsem ji nijak nenahradil, takže jedu na poměr 1:1
2d) - to jsem zvýraznil - losovací karty mi umožňují na ně dát jednotlivé prvky herního světa, se kterými se hráči setkávají, ale které nejsou použitelné jako aspekty, a hráči si k nim můžou vyjádřit svůj postoj tím, že na kartu přidají buď značku úspěchu, nebo komplikace. Takže cílem je, že hráč bude mít balíček, v něm kartu své postavy, karty aspektů, (karty vybavení, karty kontaktů, karty poznámek) a losovací karty, na kterých budou zachyceny názorové detaily jeho postavy, které nějak mimoděk projevuje, ale ve hře přímo není čas je odehrát. A hodlám tyhle témata na losovací karty postupně přidávat, takže na nich bude zachycena velká část pozadí i aktivních událostí herního světa, a bude se pořád dostávat do hry, aniž bych ji někdo musel aktivně vytahovat. (Až se dostanu domů, můžu sem hodit příklady karet). Navíc bych rád dosáhl toho, že každá z aktivních postav bude mít personalizované obrázky ke stejné věci.
A do budoucna tématické sady losovacích karet, velké sbírky, prodeje statisíců kusů, a dolárky v očích :-D Ne, prostě karty mi dávají víc možností než kostky, a když na to přijde, tak pravověrní házeči můžou místo tahání karet pořád házet libovolnou kostkou se sudým počtem stran.
3) nemám ještě dopsaná ani pravidla, takže výcuc jsem nedělal, ale už mnohokrát jsem ty základní mechaniky psal v diskusi. Jen jak detaily pravidel ještě upravuju, tak se mi nechce psát výcucy, které bych stejně pořád měnil. Potřebuješ ho?