malkav: představ si, že máš pravidla, kde je smrt postav po určitém vývoji přímo zadrátovaná v herním systému. nebo máš pravidla, která s jakoukoli akcí postav automaticky vytvářejí herní komplikace. nebo pravidla, která dávají hráčům možnost riskovat výrazně více, než jiné systémy, protože mají mechaninky, jak z toho postavy vždy vytáhnou. nebo máš pravidla, kde sice existuje "bojový systém", ale ty se s postavou do boje nikdy dostat nechceš, protože šance na to, že postava boj přežije je obvykle velmi malá, nebo máš pravidla obskurní, že akce, které v nich postavy dělají, se nepodobají ničemu, co znáš z fantasy RPGček ... atd atd atp
každá ta pravidla budou generovat jinou hru. Ty sis našel systém, který vyhovuje tvému přístupu a tvojí skupině, což je určitě fajn. a může ti i přijít divné, proč by někdo chtěl hrát hru, které ve stále se zrychlující spirále zákonitě po několika sezeních končí smrtí všech postav. Ale tak zkus se od toho svého pohledu na to, jak sám rád RPG hraješ oprostit, lidi baví různé věci (a to ty, co jsem vyjmenoval já, jsou ještě dost krotké :))
Omega opravdu generuje jinou hru než třeba DNDčko. Zákonitě, svými mechanikami. A ono nenech se mýlit 5E také generuje jinou hru než ADND.
Já si rád vyzkouším různé věci. Mám vůči Omeze určité výhrady, na druhou stranu má strašně jednoduché "pravidla", která se nemusíš nijak učit, můžeš si udělat postavu v podstatě opravdu jakou chceš (narozdíl třeba od DND), i když s tím dodatkem, že ne každá postava musí do hry zapadnout :)
Hraní Omegy si myslím je v pohodě ... moje komentáře jsou k některým Jersonovým předpokladům, ze kterých při koncepci hry vychází, a které se podle mě nejsou úplně tak pravdivé. Dávám mu to tu nebo při osobním hovoru jako zpětnou vazbu, ale ne stylem "děláš to blbě", jsou to poznámky jako "takhle to imho úplně nefunguje, protože ..." nebo "tohle se při hře neděje, imho proto a proto" nebo "poměr při tahání karet je podle mě příliš přísný a přinášejí hráčům z mé zkušenosti určitou frustraci a samotné kvalitě hry to nijak pozitivně nepřispívá". Ale nemám vlastní "vyladění" u kterého bych mohl říc "hej, poměr úspěchů a komplikací 1,43:1 by byl lepší než 1:1.