York píše:
V tomhle nevidím problém. Hráči chtějí beztak vyhrát a kosit davy nepřátel, takže to, že je nehraješ takticky úplně optimálně, vůbec ničemu nevadí.
Někteří hráči to chtějí ... ale třeba já mám v družině ze 4 hráčů takové 2, dalšího vůbec bojové střety nezajímají a posledního jak kdy a jak které, samotný killcount ho nebere :)
A taky nejde o to, aby to bylo ze strany GM optimálně ... ale je někdy i problém, aby to bylo "zajímavě". Aby NPC využívaly svoje schopnosti a tím dávaly boji trochu šťávu.
Navíc ta věc, že jako GM nechci prvoplánově postavy "zkriplit", resp. zničit. Z pohledu GM je (může být) boj jen další překážkou, postavenou před hráče, při které se mohou projevit (co se kreativity týče) i si můžou zaházet (zejména ti, které to baví, juchů 36 na útok!)
Takže jsem vděčný systémům, které mi i odehrání boje umožňují někdy pojmout jako "překážku", než jako sérii kol s opakujícími se hody.
Já vím, že to k Omeze nepatří, sorry za offtopic, ale minulý týden jsem zrovna GMoval, situace byla o tom, že se v v takovém atmosférickém nočním okamžiku postavy dostaly na šibeniční vrh, kde visel oběšenec, a najednou se k nim zpod kopce začlo v kruhu blížit devět dětských postav, bla bla bla ... ok, k meritu, ze kterých se při střetnutí vyklubaly spawnové jednoho upíra. Ne moc silní, ale spíš otravní nepřítelé, vzhledem k ne moc dobré výbavě družiny.
Maloval jsem si, jak to bude zajímavé střetnutí, určitá nechuť k mlácení do dětiček od hráčů, obavy o možné efekty zásahu, zjišťování slabostí nepřátel a jejich využítí. Ale na odehrávku došlo až ke konci hraní, všici už byli trochu unavení.
Ve výsledku to několik kol bylo jen o tupém bušení do sebe, házet v každém kole devět útoků, z nich 8 nezasáhne a devátý nezpůsobí zranění, bylo otravné, zapomínal jsem pak už na možná využítí dalších schopností, na interakci s prostředím, kterou jsem měl předtím v hlavě. Horko těžko jsem se trochu usebral a ukočíroval to tak, že to hráčům sice nepřišlo supercool, ale jako ucházející. Úplně jsem od hry odcházel otrávenej, že jsem to fakt vedl blbě.
Přitom jsem si říkal před session, že hrát to jako hráč by mě přeci bavilo. No, nevím.
A to byl jenom jeden boj.
Těch rozdílů v představách, jaký styl hry má rád GM a jaký hráči (vedení příběhem vs volnost všeho na pozadí settingu, ...) může být mnoho a holt Jerson jednak nenašel takového GM, který by jeho potřeby naplnil (resp. nenašel žádného) a druhak někteří hráči se nepotkali s tím, jak Jerson hru vede, když už ji teda jako znouzecnost vede.