Jerson píše:
Mým cílem není udělat pravidla, která zajistí, že výsledná hra bude dobrá - to nejde. Místo toho chci udělat pravidla, která zajistí, že hra nebude špatná, i když ji povede nezkušený Vypravěč. Pravidla RPG jsou pro mě jako zábradlí na rozhledně - nemají zajistit nádherný výhled, jen slouží k tomu, že při rozhlížení nespadneš dolů. Nic to nemění na tom, že někteří lidé zábradlí (a pravidla) nepotřebují, nebo je proti pádu ochrání dvě skoby a provaz.
A výsledek je ten, že máš pravidla, které z tebe (imho velmi dobrého vypravěče) dělají vypravěče pasivního a průměrného. Abych byl krutě upřímný, mrzí mě, že jsem neměl příležitost si s tebou zahrát před Omegou (myšleno pravidly a než jsi došel k závěru, že celý koncept rpg je úplně špatně, svět je skvělý a hrál bych v něm kdykoli).
Jinak musím říct, že ten nástin pravidel, co jsi sem hodil nevypadá vůbec špatně (pozitivní vliv Apocalypse Worldu je tam dost vidět). Ale tvůj problém nejsou pravidla, tvůj problém je že si potřebuješ zahrát nějakou alespoň kratší kampaň s GMem, který není není klasický dračákovký PJ. A do které přijdeš s mindsetem, "chci si zahrát", nikoli "musím dokázat, že moje dogmata jsou pravdivá, i kdybych tu hru měl všem zbořit".
malkav píše:
Ale ano, vidím tu jeden průkopnický přístup - tkví v poznatku, že polovina hráčů si přeje určitý přesně taný poměr neúspěchů při hraní.
Nutno dodat, že Jerson do lidí, kteří s ním souhlasí nezřídka počítá i ty, které přestalo bavit s ním na určitá témata diskutovat. Ono taky dojít s nějakými argumenty, které ti Jerson odkýve jako že je to zajímavý bod k přemýšlení, jen aby se o pár měsíců později tvářil, že nikdy nezazněly, je trochu otravné. A vůbec nejradši má úplně nové, "jinými RPG nezkažené" hráče, kteří nemají žádné srovnání, a odkývou mu víceméně vše.
efram #373: Nemůžu než souhlasit.