malkav píše:
A to je právě problém, když systém zavádí nějaká omezení a postihy a to zásadní rozhodnutí je na libovůli GM - který jak sám psal, má tendenci svinit hráčům.
Pozor, GM je (jako všude) omezen herní fikcí, takže se nejedná o libovůli. Je nějaká situace, která se nějak řeší. Opakuji, zajímavá situace.
A jako ano, je tu past, ale od toho jsou testy, aby to vychytaly.
Píše:
Je každý souboj rutina? Podle mě ne a pokud budu muset vymýšlet u každého souboje jiný způsob, protože z pušky už jsem ho zastřelil, z pistole taky ... tak teď k němu musím doběhnout a píchnout ho nožem, i když on na mě míří ... to bude teprve zábava.
Pokud ti to, co jsi napsal, nepřipadá jako megablábol, tak jo. U tebe je každý souboj rutina. Koneckonců, u mě možná taky.
Každý protivník, každá situace, si žádá trochu odlišné řešení. Pokud situaci řešíte vždycky přes tu největší bouchačku, tak jsou ty souboje a) zábavné způsobem, který Jerson v Omeze nechce (a koneckonců, systémů, které na to kladou důraz, jsou mraky) b) není zábavný vůbec.
malkav píše:
Jenže to právě Omega ovlivňuje tím, že vznikají dohady o rutinnosti a nerutinnosit a postizích/komplikacích.
Zaprvé, ty dohady tu predikujeme ze slonovinové věže, takže opatrně s tím. A jednak nevidím souvislost mezi tvou premisou a závěrem.
Jak Omega tím, že vyvolává spory o rutinnosti (pokud to dělá) modeluje svět?
malkav píše:
Sakra vždyť sám autor systému píše o tom, že jeho ani hráče nebaví dlouhá šňůru úspěchů. Komplikace samozřejmě dělají příběh zajímavým, jen si pořád nehrajte se slovíčky, komplikace v konečném důsledku vedou k horšímu výsledku až k neúspěchu (především ty vážné).
Komplikace v konečném důsledku vedou k jejich překonání a dějovým zákrutům. malkav píše:
A co se týče gamistického přístupu - ty někdy verifikuješ dovednost a doufáš v to, že hodíš špatně? Já si tedy před každým hodem v GURPS opravdu přeju, aby mi padly kostky dobře :)
Zaprvé, já hraju dost gamisticky, jen jsem už pochopil, že to není alfa a omega všeho hraní.
Zadruhé, někteří hráči nedělí hody na "dobré" a "špatné".
malkav píše:
V jaký hod bych měl doufat, abych byl moderní?
Doufej si v co chceš, tady se neřeší, v co má kdo doufat. Protože ač se to mnoha lidem nezdá nebo nelíbí, to, co člověk chce, a to, co musí dostat, aby byl spokojený, jsou dvě různé věci.