Dneska jsme zoušeli testovací hru 5+1 a mám různé poznatky. Část odpovědí bude pro Rianora, ale budu se snažit je udělat přístupné všem.
Výběr kostky.
Teoreticky je dobrá k6, nicméně třeba k12 se lépe kutálí a je menší šance, že se točí jen čtyři možosti. Ale potřebuje na sobě víc značek.
Při světle svíček nestačí jen barva nalepených značek, che to i symbol pro jasné odlišení.
Pokud jde o pravděpodobnost, tak poměr 2:1 je v pohodě, ale dá se hrát i s poměrem 1:1, i když to mi přijde zbytečně drsné. Naopak pokud má někdo speciálních schopnost a chce ji dobíjet při hodech, tak si může dát i je jeden znak komplikací a jeden na paranormální jevy.
Jen dodám, že když padne výsledek na paranormální jev a hráč má tuto schopnost "dobitou" na maximum, tak nezískává žádné žetony, ale akce by se stejně měla odehrát ve stylu, který odpovídá použité schopnosti.
Teď k použití modrých žetonů. Natrvalo jsem zavedl pravidlo, že se síly postavy obnovují primárně modrýámi žetony a to v poměru 1:1 pro všechny schopnosti současně - takže za pět modrých lze dobít libovolný počet vlastností i doveností o 5 bodů, ale samozřejmě žádná nepřekročí své maximum, zbylé nevyužité body propadají. Je tedy výhodné mít víc dovedností a před obnovou jich požít co nejvíc, ale ne vždy to je možné z herního hlediska a logiky.
To že se postavy zlepšují pomocí modrých žetonů je spíše bonus, občas využívaný.
Kritické neúspěchy zatím nepoužil nikdo dobrovolně, i když asi by na ně došlo, protože zelené byly vybrané, z modrých zbývaly dva a mise ještě nebyla úplně na konci - myšleno v herním světě by ještě konec nedával smysl. Nicméně když už na ně dojde, tak se budou používat a odstraňovat jako klasické kritické situace, tedy za jeden zelený - úspěch se odhodí (myšleno úplně pryč) jeden čevený kritický. A v jedné scéně lze obnovit pouze jeden kritický neúspěch, přičemž to nejde dělat v té scéně, kdy je hráč dostal, ale až v té další.
Píše:
Mozno este zaujimavy napad by bol, ze dostanes body za hocikoho prekonane komplikacie, nielen ked tahas zo sraciek seba :)
Omezit body na zlepšení jen za spolupráci lze, ale podle mě je to zbytečné ztížení.
Píše:
Podla mna lepsi napad by bol, aby postava dostala tie body iba za naozaj prekonane komplikacie, teda ak ich ma 5 a s 3mi jej niekto pomoze, dostane body iba za 2, s ktoryimi si poradi sama.
Když mi někdo pomůže, tak má nárok nakládat s odpovídajícím počtem mých bodů komplikací podle svého - takže mi je i může vzít a dát sobě. Ale taky je může negovat zelenými v poměru 1:1 a ty pak jsou úplně pryč ze hry.
Píše:
Dalej v akom pomere si predstavujes udelovanie "bodov" do rozvoja postavy za prekonane komplikacie? Myslim tym, ze ak by bol za kazdu jednu komplikaciu jeden bod do postavy, tak by sa vsetci zlepsovali mozno az prilis rychlo.
Ani ne, oni docela dost bodů spotřebují na obnovování sil.
A tretia vec je, ci dostanes tie body aj za prekonanie prekazok niekoho ineho.
Pokud myslíš modré, tak bych potřeboval upřesnit otázku, nejlépe příkladem.
Píše:
A na koniec, ako casto by si mohli hraci ten pomer menit? Pred kazdou hrou?
ano, před každou hrou, ale nesmí mít žádné odložené úspěchy nebo komplikace, ani kritické neúspěchy. Jinak síly se mezi misemi automaticky
neobnovují, takže je třeba za zotavení postav zaplatit a modré žetonky odhodit do celkového výsledku.
Tak, už se v tom zamotávám, půjdu spát.
Rianor