Nějaké poznatky ze včerejší hry - už jsem začal používat i tahání méně karet než 3, pokud se postava pokouší o nějakou fakt jednoduchou věc, která není samozřejmá. Minimum pro takové pokusy vidím na 2, aby mohl být výsledek i částečný úspěch. Občas jsem použil i jednu kartu, která nebyla na úspěch postavy, ale jen na rozhodnutí, zda bude následovat dobrá nebo špatná scéna, protože přímo akce postavy nemohla mít vliv (když se voláním pokouší zastavit člověka, který je mentálně mrtvý a napadený parazitickou houbou, takže nedává smysl, aby na ni přímo reagoval, ale může reagovat nepředvídatelně).
Zatím nefunguje odkládání úspěchů na cíle - tedy hráči si napsali nějaký cíl, ale hraním postavy se ho nesnaží naplnit.
Naopak celkem fungují částečné úspěchy, kdy s rámci jedné scény hráč svým postava svým chováním vyrobí problém a zvládne ho vyřešit (prohledává kapsy kabátu, aby našla světlo. Výsledek losování 2 černé + 1 červená) - najde baterku, ale na prsty se jí dostanou spóry houby z kabátu, kterých se následně dokáže z větší části zbavit pomocí ohně.
Došlo i na první použití okultní schopnosti, tedy vyzvídání od "mrtvoly". Hráč hraje extrémně bezpečně - celou dobu komandoval nakaženou holku, co má nebo nemá dělat, aniž by jeho postava něco udělala. Taky se snaží používat metaherní informace (chce zjistit, zda je postava skutečně mrtvá tím způsobem, že na ni použije schopnost "mluv s mrtvými", a když nebude fungovat, tak chce dovozovat, že postava není mrtvá.
Nicméně získal čtyři úspěchy, tak měl možnost položit čtyři otázky. Pak jsem se ho zeptal, zda je spokojen, a když měl dojem, že se vlastně nic nedozvěděl (snažil se z mrtvoly vytřískat veškeré informace o původu nákazy, což dotyčný nemohl vědět ani jako živý), tak jsem mu shrnul, jaké informace vlastně získal a co z toho plyne. To už mu přišlo pochopitelnější.
Když měl klást otázky, měl jsem pochybnosti, zda se na ně dá odpovědět jedním slovem, což mi pokaždé předvedl na několika možnostech, takže jsem odpověď vybral z jeho návrhů. To se ukázalo celkem funkční, nějakou představu o tom na co se ptá rozhodně má.
Taky se snaží přinutit nakaženou postavu spoluhráčky, aby použila schopnost magického ohně, ona ho nechápe - protože zapomněl, že tuhle schopnost si vzala holka, která nakonec nemohla chodit hrát.
Poslední věc, že všichni hrajou různou měrou strašně safe, aby se vyhnuli všem možným nebezpečím. Například se všichni snaží chodit jako "druzí" a v případě nebezpečí stát za někým ze skupiny. Předpokládám, že je to vliv Dračáku a pro další hry s tím budu muset něco dělat.
Taky zkouší různé nesmyslné safe činnosti, jako svázat postavu brodící se sněhem v lese tak, že ji ve dvou budou obíhat s lanem v ruce. Za žádnou cenu se ji nechtějí dotknout.
A dál hledají "něco zajímavého" - většinou bez světla, takže je učím, že musí specifikovat alespoň přibližně co to má být - jestli zavazadlo, nebo ztracená drobnost. (Popsal jsem jim už předtím batoh a kabát zanechané v kupé vlaku, ale obojí ignorovali a hledali něco jiného.
Aspekty zatím neobnovovali, takže nemám ani moc zdrojů k nějakému většímu tlaku, jediné co mám k dispozici jsou aspekty nákazy a opozice (což jsou esesáci s úkolem zabránit šíření nákazy).