Ještě jsem přehlédl tohle:
sirien píše:
Nějak sem jen neměl dojem že by v Omeze měla být (v současnosti) taková telepatie vůbec přítomná. A pokud má někdo nějaké slabší telepatické schopnosti, tak proč by je nevyužil tak moc jak jen jde.
Okultní schopnosti můžou mít hodně různou sílu - od toho, že někdo dokáže zastavit krvácení bez obvazu po to, že dokáže shodit meteorit na jeden konkrétní blok domů. Telepatie je tak silná, jak silnou ji hráči budou hrát a co dokážou obhájit. To že zatím se tak silné schopnosti neobjevily neznamená, že se objevit nemůžou.
sirien píše:
nekromanceři nejspíš nebudou mít DnD Resurrection (takže z té mrtvoly dostanou maximálně tak to co vůbec ta mrtvola bude vědět a i to až po spoustě snahy odvést pozornost mrtvého k tomu že ne/zemřel...
No, ne. Máme jednoho týpka, který byl mrtvý tři dny, jako precedens. Nicméně technicky je možné přijít k mrtvole, která na místě leží neznámo dlouho jak, jen se ještě nerozkládá (k čemuž může být dvacet důvodů), a po ohledání nekromant prohlásí "Tenhle není mrtvý, je jen v komatu". Nedokáže oživit fantasy zombii, ale jinak toho zvládne dost.
sirien píše:
Pokud v tom světě ty schopnosti existují, tak by měly jít použít k čemukoliv včetně úspěšného vyřešení mise a to v takové míře, jakou nabízí.
Jeto hlavně problém možného exploitu mechanik. Okultní schopnost vždy funguje a dává hráči obsahové pravomoci. Když by k ní použil vhodně nakombinované aspekty, mohl by automaticky získat třeba pět nebo i deset bodů do naplnění mise, a polovinu by si mohl určit sám. Pokud mám čtyři postavy, které tohle udělají jako svou první akci, může to být klidně dvacet nebo víc úspěchů, kterými si hráči popíšou to, co budou potřebovat, za cenu nějakých budoucích následků. Ne že by se to následně nedalo zvrátit, ale bylo by to dost náročné - už tak mívám problém, že ne vždycky je prostor dostat negativní následky okultní schopnosti do té samé mise, ve které byla daná schopnost použita. Proto je tam tohle omezení, které prakticky říká, že není výhodné kombinovat použití okultní schopnosti s jinými aspekty, pokud to není nezbytně nutné.
Volnější verze použití jsem si vyzkoušel, takže s novými verzemi postupně přidávám některá nepřímá omezení a čekám, kdy dojdu do stavu, že se tyhle schopnosti použijou tak jednou, dvakrát za misi (dohromady pro všechny postavy). Ještě mám v zásobě nepříliš systémové pravidlo, že každé další použití v té samé misi bude o 1 rezervu náročnější, ale to se prakticky rovná zákazu opakovaného použití, a navíc to neřeší problém použití už v první řadě.
Nicméně zrovna tohle je věc, kterou musím víc otestovat s různými hráči. Současné řešení nemusí být finální.
Arten CZ píše:
Nevím, zda tomuto popisu rozumím správně. Znamená to, že až do doby, než se pokusila tato konkrétní postava stráže obejít, tak ostražitými nebyly a v momentě, kdy se je snaží obejít tato konkrétní postava, tak se ostražitými stanou?Do doby, než se strážemi začne nějaká postava interagovat je GM nemusí řešit, prostě tam jsou nějaké stráže. V jakém budou stavu a jaké budou jejich reakce se určuje až když se okolo nich někdo plíží. Můžou být ostražité, nebo nemusí, pokud jedno či druhé dává smysl.
Bez to tak, že pokud se někam plíží postava, která to neumí, tak dělá větší hluk, plaší ptáky, tiší cikády a toho všeho si stráže můžou všimnout. Otázka na plížení další postavy nedává smysl bez toho, že by bylo vyhodnoceno, jak se okolo nich dostala první postava.