jen mě napadá... pro porovnání při různém min-maxování by to pak mohlo při 40 BT vypadat takhle:
A - MAX vyrovnaně, D - MIN
Atributy: 8, 8, 7, 7, 6, 6
Dovednosti: 1, 1, 1, 1, 1
A - MAX max, D - MIN
Atributy: 10, 10, 10, 7, 1, 1
Dovednosti: 1, 1, 1, 1, 1
A - 0, D - MAX vyrovnaně
Atributy: 4, 4, 4, 4, 4, 4,
Dovednosti: 7, 7, 7, 7, 4, 1, 1, 1, 1, 1 (4x7, 4, 5x1)
A - 0, D - MAX max
Atributy: 4, 4, 4, 4, 4, 4,
Dovednosti: 10, 10, 4, 1, 1, 1, 1, 1 (2x10, 4, 5x1)
A - MIN, D - MAX vyrovnaně
Atributy: 2, 2, 2, 2, 2, 1,
Dovednosti: 7, 7, 7, 7, 7, 7, 7, 7, 6, 1, 1, 1, 1, 1 (8x7, 6, 5x1)
A - MIN, D - MAX max
Atributy: 2, 2, 2, 2, 2, 1,
Dovednosti: 10, 10, 10, 10, 6, 1, 1, 1, 1, 1 (4x10, 6, 5x1)
A - 0, D - 0
Atributy: 4, 4, 4, 4, 4, 4,
Dovednosti: 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 4, 1, 1, 1, 1, 1 (13x3, 5x1)
Ano, jak jsem to tu psal, došla mi nutnost zavést dodatečné pravidlo - pouze jeden atribut smí být na hodnocení 1.
Všechny kombinace mi nicméně připadají... šílené, ale z designerského hlediska přijatelné - ten systém se pohybuje v mantinelech, které generují rozumné výsledky bez ohledu na to kterým směrem jej pošleš do extrému
To neznamená, že je ten systém vhodný - bylo by ještě potřeba nastřelit si v něm nějaké faktické postavy a ne jenom takhle testnout kde jsou zdi, od kterých se míček odrazí když ho hodím plnou silou, ale na první pohled to vypadá únosně.
Mimochodem jsem si až teď zpětně všiml toho, že má zábavný a možná (?) poměrně sympatický efekt při navrženém bodovém ohodnocení - ačkoliv jsou dovednosti řádově levnější, na úrovni 7/8 se stávají adekvátní atributu a na úrovni 10 stojí úplně stejně.
Jen tak pro přehled tabulka
Hodnocení | Kumul. cena A | Kumul. cena D |
0 | X | 0 |
1 | -10 | 0 |
2 | -6 | 1 |
3 | -3 | 2 |
4 | 0 | 3 |
5 | 2 | 5 |
6 | 4 | 7 |
7 | 6 | 9 |
8 | 10 | 12 |
9 | 14 | 15 |
10 | 18 | 18 |