Sirien: Lecos tady už řekl Argonantus a Andtom, tak já to budu jen glosovat.
Citace:
Ten argument s televizí je naopak super.
Není nadto pochválit si vlastní argument, nikdo jiný to za tebe totiž neudělá :-D Forma se ale nezměnila, je to pořád tentýž seriál, tentýž příběh, stejné repliky, tytéž postavy, zápletka je stejná a výsledek taky. Rozdíl je to asi jako hrát v čajovně nebo u někoho doma. V čajovně chodí lidi v televizi reklamy, ale má to houby společné s ražením hry a obsahem pořadu. Next time, try better.
Citace:
Ale mít JEN DrD a tvrdit z toho že ho proto všichni chtějí...
A kdo to tvrdí? Jména, odkazy, něco? Myslím si, že přeháníš. Řekl bych, že situace je taková, že oni si myslí, že ho chtějí. A nejspíš mají pravdu, kdo to má vědět líp. Z nějakého důvodu ti ta situace vadí. Asi proto, že je jich víc. Jistě, že existují objektivní důvody, proč na množství záleží, ale nejsou to ty, které tady vidím...
Citace:
(...) ale proč se tak křečovitě bráníš představě toho že bych chtěl hrajícím něco dalšího jen nabídnout? Aby prostě věděli, ž když budou chtít tak mají i jiné možnosti?
Protože to je taková ta argumentace ze soudku, och ti chudí duchem musí být zachráněni, povzneseni a tak vůbec. A jestli jich při tom 90% ubijeme, tak co, jsou to jen mizerní dračákisti. Ne, díky. Za prvé si myslím, že hráči, pro něž je to relevantí o dalších možnostech vědí. Ti, kteří se tím směrem chtějí vydat, se jím i vydají. Obzvlášť v dnešní době, kdy je dostupnost informací mnohonásobně větší, než v době, kdy já jsem hrál dračák. A i v té době jsem znal Shadowrun (z Dechu Draka), AD&D (z Nemesis), Pána Prstenů z první ruky a další. A to byly časáky, které prostě hráči DrD tehdy četli. Stejně jako dneska čtou co já vím Pevnost, internet atd.
Citace:
sakra, celá d20 je vytvořená a žije z toho že nabízí věci které kolem ní utvářejí komunitu!!!
To je pravda. Konec konců, věřím, že ty změny v hraní o nichž rytíř mluvil načerpal právě tady. Ale d20.cz je prostě jen švédský stůl informací o RPG. Vezmi si, co se ti hodí, zůstaň pokud chceš. Pokud to myslíš tímto stylem, pak nemám námitek.
Fritzs: Nebylo to sice včera, ale mám pro tebe veselou paralelu. Kdysi jsem jsem byl svědkem narativistické onanie. Nejde o to, co dotyční hráli, ale o to, co vypouštěli z úst a na základě toho konstatuji, že narativistické hraní je humus.
Hráči nebyli schopní vysvětlit svůj přístup ke hře jinak, že postováním několikastránkových anglických statí, o nichž několikero rodilých mluvčích s akademickým titulem prohlásilo, že jsou vadné. Věšinou rozbírali ne, co se stalo příběhově zajímavého, ale jakési podivné mechaniky. A tak dále... paralelu si doplň dle svého.
Z čehož vyvožuji následující
narativismus je stav hráčské duše, kdy nedochází primárně k hraní RPG, ale RPG je jen nadstavba pro masírování EGA, případně vytváření quasi-sekt. Samotný akt hraní je pak jakýmsi vedlejším produktem, hlavní je se zblbnout k názoru, že hře víc rozumí a že o ní dokáží rozumovat. Takovýto hráč se z tohoto cyklu myšlenek nedokáže osvobodit a ani se neuvědomí, jak je kvalita jeho hraní nízká, když by měl uvažovat o své postavě a ne o různých fortunách v middlu, meta-hrachu, indických hrách a podobných ptákovinách.
A nyní k tomu, proč je to ZLO, tedy k tomu, proč mi to vadí. Je to v zásadě velmi složité a záhadné. Předpokládám, že většina populace neshledá na tomto stylu tlachání nic zajímavého a bude jím dozajista odpuzena. Setká-li se někdo normální s takovýmito hráči, vytvoří si na základě toho nelichotivý obrázek o RPG a je zase o jednoho potenciálního hráče míň... a všichni víme, že hráči jsou nedostatkovým zbožím.
Tolik k narativismu. (tento text lze volně adaptovat i na kde co jiného..., doufám, že jako demonstrace to takto stačí)