Flaxik píše:
proč Smrtihlav aka Dark City není nijak známý ani populární
hele, na druhý zamyšlení si nejsem jistej, že máš pravdu.
Jasně, bezmyšlenkovitá jednoduchost a bombastická akce a efekty tvořej mega-známý blockbustery. Ale blockbustery nejsou jedinými filmy, co jsou nějak známé. A zrovna u Dark City mi přijde, že je fakt neznámé, jakože i v komunitě žánrových fanoušků co nemají problém s náročnějšími filmy co nevybuchují efekty o něm kdekdo vůbec neslyšel (může to být nějaká moje bublina - ale podle reakcí tady se zdá, že to tak nemám sám). Já sám jsem ho zaregistroval jen protože ho na csfd ohodnotil a okomentoval někdo, koho sleduju.
(Btw. žebříček posledních 10-20 let nemusí být zrovna nejlepší kritérium, z různých důvodů, mimo jiné např. brutálně klesající míra originální tvorby popř. aspoň adaptací na úkor sequelů a remakeů.)
Log 1=0 píše:
pokračování Blade Runnera by na tom mohlo být podobně
Ani ne. Pokračování Blade runnera má stejně jako původní Blade runner filosofickou hloubku, která je fakt zajímavá a tomu filmu dává hromadu kvality navíc, ale pokud si tupej divák, tak si ten film užiješ i bez toho, aby sis toho všimnul (děj jede po poměrně zřejmé procedurální lince, jsou tam nějaké dialogy a akce...) Plus oproti původnímu Blade runnerovi tam jsou nějaké ty výbuchy a Áčkové akční scény (ne tak moc jako v MCU blockbusterech, ale dost na to, abys i bez mozku odcházel z kina tak nějak spokojenej).
Jinak jako Blade runnera 2049 Ti fakt doporučuju, myslim, že se Ti bude líbit - a ta filozofie v něm by Ti mohla bejt docela blízká. Tipuju.
Nolan, na druhou stranu... jsou popcornovky. Nolanovy filmy se vyznačují tím, že běžnému divákovi dávají dojem, že viděl něco hrozně hlubokýho a chytrýho, aniž by to ale ve skutečnosti bylo jakkoliv hluboký nebo chytrý.