Vojtěch píše:
Nedělal Dungeon nějak články, aby ten fluff dodal bokem
Pár jich bylo, ale jen pro pár nestvůr z MM1, co nebyly v MV1 (a ještě ne všechny). Pro MM2 nic.
Ono to bylo o celkové matematice. Protože s každou úrovní navíc se nestvůře docela výrazně měnily statistiky. V DMG sice byl návod, jak upravovat úroveň nestvůr, ale nešlo to dost dobře za pochodu, proto každá nestvůra v podstatě musela mít v MM několik variant. A protože ty bloky statistik jsou docela obsáhlé, tak to šlo na úkor fluffu.
D&D Next má mnohem plošší matematiku, proto jeden blok statistiky nestvůry vydrží několik úrovní jako rovnocenný soupeř. Proto zbyde víc prostoru pro fluff.
Taky tím, že se v 4E do bonusů vlastností ve statistikách nestvůr mimo tréninku započítávala i polovina úrovně, tak oproti ostatním edicím nebyla přímá návaznost mezi hodnotami a bonusy vlastností. Proto tam šly takové excesy, jako např. že jedna nestvůra měla Sílu 21/+11 a druhá 20/+15. Vlastně jsem úplně nepochopil, proč v 4E úplně nevyhodily hodnoty vlastností a nenechaly jen bonusy/postihy. Pokud u některé edice hodnoty vlastností mají menší než malý význam, pak právě v 4E.