Píše:
WoD: Tematicky specifická hra odehrávající se v konkrétním světě v němž se vyskytují konkrétní bytosti, konkrétní frakce a různé fragmenty toho světa do sebe zapadají, protože to bylo vytvořeno jako celek. Hraješ v tom jednom konkrétním světě, jehož je ona umbra fluffově pevnou součástí.
DrD+: Polotovar u nějž není pořádně jasné téma a stylizace, v němž musíš prakticky celej svět vymyslet sám, ale přitom nesmíš porušit dost zásad, které rozhodně nejsou nějak moc obecné
Myslím že ten rozdíl je doočíbijící, nevěřím že bys ho nepochopil, tak se neptej znovu, mám i jiné věci na práci než reagovat na rýpání :)
Ten rozdil tam ale fakticky neni. K WoD se taky nedodavaji mapy sveta, sveta, stejne jako k se k drd+ nedodava mapa sveta. K WoD se dodava kosmologie (hisil, supernal realms, atd), ktera je soucasti vysvetleni jak funguji nejake nadprirozene veci, k drd+ se dodava kosmologie (ty jejich celulozy).
U drd+ mas "theurg kouzli pres vazby se sferama". U WoDu mas "vakovlk ma gifty protoze je napul clovek napul spirit". U drd+ mas "uzasnej zlodej drzi na strope protoze instiktivne ovlada magickou vazbu ke stropu(*)", u wodu "tvoje duse ma vazbu na vedlejsi dimenzi takze muze cist myslenky". To samy.
Je kosmologie drd+ divna a ne moc dobre zpracovana a popsana, a s kosmologii wodu se lip pracuje? Jo, ale to z toho nedela uplne neco jineho.
Píše:
DnD - hrozně by mě zajímalo, proč neustále všichni odpůrci DnDčka mluví o tom jak jsou zaměřené powers a jak to je vypiplané pro souboje etc etc etc... a nikdo z nich nemluví o mechanice skill chalange, která umožňuje systémovou podporu detektivních her, stylizovaná nebojová sektání, v nichž uplatníš schopnosti své postavy (mimochodem to jsi obvykle Ty kdo řve, že hra nemá pravidla pro diplomatická setkání - DnD je má)
Ano. Ale ty powers jsou jenom k boji, zejo.
To nesouvisi s podporovanim/odporovanim dnd, to je prosty fakt. Kdyz udelas soucet pavru venovanych boji a pavru venovanych necemu jinemu, vyjdou ti o nekolik radu jina cisla.
Tohle je dost videt v porovnani s WW hrama, ktere by byly podobne dnd tehdy kdyby upiri meli jenom celerity, vigor, fortitude, prothean a mozna auspex. Chapes, v dnd nejsou zadne pavry odpovidajici dominate, animalismu, obfuscate a tak dal. WoD (nebo exalted, kde je to videt snad jeste vic) ma schopnosti postav co nejsou v boji. V exalted se dokonce muzes stat tak epicky vybornym konstrukterem, ze postavis vesmirnou lod za tyden z kdeceho.
Vetsina lidi dela ten skok ze to ze v dnd jsou pavry jenom na boj tak je dnd spatna hra. Coz je nesmysl, jednak neni duvod mit schopnosti na neco jinyho kdyz spousta lidi nic jinyho nez boj nehraje (wow taky nema magicky presvedcovani). Druhak dost lidi hraje neco jinyho nez boj, ale nechce muset premyslet nad tim jak rozdelit zdroje postavy mezi bojovy a nebojovy veci, nebo chce socialni veci proste odehrat, a potom je jasny ztrata casu kupovat pro postavu skilly na tohle, kdyz muzu misto toho mit vetsi utok. Tohle dnd4 resi tim ze to proste nejde.
Kazdopadne kdybych byl odpurce dnd, tak bych ho sam nehral, zejo.
Ale to jsme dost odbocili, zejo.
(*): kdyby vam prislo ze to zesmesnuju protoze se mi to nelibi tak se nepletete ;)